Overslaan en naar de inhoud gaan

Moederbedrijf Facebook krijgt nieuwe naam: Meta

Volgens Mark Zuckerberg, ceo, staat het nieuwe merk voor ‘verdergaan’.
Moederbedrijf Facebook krijgt nieuwe naam: Meta 
Moederbedrijf Facebook krijgt nieuwe naam: Meta 
© Facebook
Moederbedrijf Facebook krijgt nieuwe naam: Meta 
Moederbedrijf Facebook krijgt nieuwe naam: Meta 
© Facebook

Mark Zuckerberg, ceo Facebook, kondigde gisteren een naamsverandering aan van Facebook: Meta. Het betreft het overkoepelende merk, waaronder ook Whatsapp en Instagram vallen. Het sociale netwerk zelf blijft Facebook heten. Als reden voor de naamsverandering geeft Zuckerberg aan dat de Metaverse de toekomst is.

related partner content for mobile comes here

Bovendien is de naam Facebook te beperkt voor de breedte van het technologieconcern. Zuckerberg: 'Op dit moment is ons merk zo nauw verbonden met één product dat het onmogelijk alles kan vertegenwoordigen wat we vandaag doen, laat staan ​​in de toekomst.' 

Facebook stelt te hebben gekozen voor 'Meta' omdat het 'verder' kan betekenen en een toekomst uidrukt 'voorbij de beperkingen van schermen, de grenzen van afstand en zelfs fysica'.

Negatief in het nieuws

Facebook kwam onlangs negatief in het nieuws door uitgelekte documenten en een getuigenis van klokkenluider Frances Haugen. Volgens critici is de ware reden voor de naamswijziging dat Facebook de aandacht wil afleiden van de misstanden en reputatieschade voorkomen.

Ambitie

Zuckerberg spreekt de ambitie uit om een miljard mensen met elkaar te verbinden in de 3d-metawereld waar onder andere AR, VR, games en winkels samenkomen. Meta staat volgens de ceo dan ook voor ‘verdergaan’. Facebook kondigde eerder aan miljarden in de ontwikkeling te steken van zijn Metaverse.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in