Overslaan en naar de inhoud gaan

Wervingscampagne voor zorgsector

Met de campagne 'Hard Nodig' probeert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in drie jaar tijd 12.000 mensen te vinden om te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Staatssecretaris Vliegenthart gaf afgelopen weekeinde het startsein voor de campagne, die vooral is gericht op herintreders die vroeger al in de zorg hebben gewerkt. In samenwerking met

related partner content for mobile comes here

pensioenfonds PGGM zullen de ruim 180.000 oud-werknemers uit de zorgsector een brief krijgen. Zij worden daarin gewezen op de mogelijkheden om weer aan de slag te gaan. Daarnaast zullen nog potentiële nieuwe medewerkers zonder specifieke ervaring in de zorgsector ('zij-instromers') worden benaderd.

De campagne wordt regionaal gevoerd en is begonnen in Gelderland. In de loop van 2001 en 2002 zal de campagne ook in de andere regio's van start gaan. De campagne wordt gevoerd naast bestaande landelijke en regionale acties om voldoende personeel te laten instromen in banen en opleidingen voor de zorg.

De campagne 'Hard Nodig', die over vier jaar 88 miljoen gulden gaat kosten, is een initiatief van de werkgevers- en werknemersorganisaties in de zorgsector en vloeit voort uit het Convenant Arbeidsmarkt Zorgsector (CAZ). In het kader daarvan hebben sociale partners, het ministerie van VWS en Arbeidsvoorziening afspraken gemaakt over maatregelen om het personeelstekort binnen de zorg te helpen oplossen. De projectleiding is in handen van het Centrum Arbeidsverhoudingen (CAOP), dat een soortgelijke campagne in het onderwijs uitvoert. (bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in