Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart weer meest bewonderde bedrijf

Het Amerikaanse detailhandelconcern Wal-Mart heeft vorig jaar zijn positie als meest bewonderde onderneming ter wereld behouden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de plaatsen twee en drie handhaafden zich het conglomeraat General Electric en het softwareconcern Microsoft, zo blijkt uit de gisteren gepubliceerde jaarlijkse lijst van het weekblad Fortune. Toyota is de enige niet-Amerikaanse onderneming in de toptien. De Japanse autofabrikant steeg van de elfde naar de achtste plaats.

related partner content for mobile comes here

De lijst is opgesteld aan de hand van beoordelingen door meer dan 10.000 topfunctionarissen van 346 bedrijven over de hele wereld. Ze keken naar zaken als innovatie, kwaliteit van het management en van de producten, talent van de werknemers, financiële gezondheid, internationale aanwezigheid en sociale verantwoordelijkheid.

De rest van de toptien bestaat uit achtereenvolgens farmacieconcern Johnson & Johnson, beleggingsmaatschappij Berkshire Hathaway, de computerbedrijven Dell en IBM, Procter & Gamble (consumentenproducten) en pakjesvervoerder FedEx.

In de topvijftig staan veertien niet-Amerikaanse ondernemingen, zoals Koninklijke Shell Groep (38) en Unilever (43) (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in