Vraagtekens bij UWV-sponsoring schaatser Davis


Per 1 januari gaat het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) met UWV samenwerken in dat Werkbedrijf dat zoveel mogelijk werkzoekenden aan een baan moet helpen en werkgevers aan personeel.
CDA-Kamerlid Eddy van Hijum vindt sponsoring niet de manier om naamsbekendheid te winnen. Stef de Blok (VVD) vindt ook dat de plannen ‘niet kunnen’. “Geld van werkgevers en werknemers hoor je niet te besteden aan sponsoring,” aldus SP'er Paul Ulenbelt. Fatma Koser Kaya (D66) wil donderdag opheldering van CDA-minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken), donderdag in overleg over arbeidsmarktbeleid. “Dit klinkt niet als een goed plan.”
Een UWV-woordvoerder wilde eerder tegenover het ANP niet kwijt wat de overheidsinstantie kwijt is aan het sponsorcontract. Behalve dat het past in een ‘bescheiden campagne’ om het Werkbedrijf naamsbekendheid te geven. Volgens hem kost Davis sponsoren minder dan een advertentie van een kwart pagina in alle landelijke dagbladen. Het UWV stelt dat schaatsen een van de populairste sporten in Nederland is. UWV hoopt via de sponsordeal de miljoenen Nederlanders te bereiken die de sport op televisie en vanaf de tribunes volgen. Om het Werkbedrijf goed te laten functioneren, is het van belang dat werkzoekenden en werkgevers weten waar ze terecht kunnen voor hulp op de arbeidsmarkt. De keuze viel op Davis vanwege “zijn grote werklust, doorzettingsvermogen en het feit dat hij steeds zelf de regie neemt in zijn carrière”. Die eigenschappen passen bij de wijze waarop het Werkbedrijf mensen wil stimuleren en begeleiden naar werk. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid