Vijftigplussers niet begrepen
Ze zijn met velen en alleen al daarom vormen ze een van de meest vruchtbare marketingdoelgroepen: de vijftigplussers. Maar ze zijn ook een van de minst begrepen categorieën consumenten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht en heel anders dan bij andere doelgroepen, spelen bij senioren leeftijd (in de klassieke zin van het woord) en inkomen helemaal niet zo’n bepalende rol in het koopgedrag. Heel andere zaken geven de doorslag: bijvoorbeeld het feit dat de kinderen het huis uit zijn (geen consumenten onder de achttien in het huishouden), dat de hypotheek is afbetaald (meer geld te besteden) en dat het pensioen in zicht is of al aangebroken. Dat alles geeft een situatie die is samen te vatten onder de noemer ‘financiële vrijheid’ en dáár moeten marketeers op inspelen.
Ten eerste door inzicht op te doen in de werkelijke bestedingspatronen van vijftigplussers (die zijn namelijk ook heel anders dan de clichés ons willen doen geloven). Ten tweede door de juiste media te kiezen (kranten, tijdschriften, radio- en tv-zenders, internet!) en last but not least natuurlijk door het juiste aanbod onder de beste voorwaarden te leveren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid