Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijftigplussers niet begrepen

Marketeers moeten verder kijken dan leeftijd en inkomen als ze de - nog altijd onderschatte - mogelijkheden van de seniorenmarkt optimaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze zijn met velen en alleen al daarom vormen ze een van de meest vruchtbare marketingdoelgroepen: de vijftigplussers. Maar ze zijn ook een van de minst begrepen categorieën consumenten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht en heel anders dan bij andere doelgroepen, spelen bij senioren leeftijd (in de klassieke zin van het woord) en inkomen helemaal niet zo’n bepalende rol in het koopgedrag. Heel andere zaken geven de doorslag: bijvoorbeeld het feit dat de kinderen het huis uit zijn (geen consumenten onder de achttien in het huishouden), dat de hypotheek is afbetaald (meer geld te besteden) en dat het pensioen in zicht is of al aangebroken. Dat alles geeft een situatie die is samen te vatten onder de noemer ‘financiële vrijheid’ en dáár moeten marketeers op inspelen.

related partner content for mobile comes here

Ten eerste door inzicht op te doen in de werkelijke bestedingspatronen van vijftigplussers (die zijn namelijk ook heel anders dan de clichés ons willen doen geloven). Ten tweede door de juiste media te kiezen (kranten, tijdschriften, radio- en tv-zenders, internet!) en last but not least natuurlijk door het juiste aanbod onder de beste voorwaarden te leveren.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in