Verdubbeling respons op PCM-personeelsadvertenties


Dit blijkt uit een steekproef onder personeelsadverteerders van PCM Media in de periode mei tot en met december 2008. De situatie op de arbeidsmarkt is sinds een half jaar sterk veranderd. Na jaren van dalende werkloosheid is er in het laatste kwartaal van 2008 weer een stijging gemeten.
De gemiddelde respons is sinds het begin van de kredietcrisis verdubbeld ten opzichte van de maanden daarvoor (mei-augustus). De meeste respons is gegenereerd in de functiegroep directie/management. Daarnaast leverde het inzetten van twee PCM-titels gemiddeld twee keer zoveel respons op, aldus de uitgever.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPCM Media meet sinds mei 2008 de respons op personeelsadvertenties. Met telefonische interviews zijn bijna 300 personeelsadvertenties onderzocht, waarvan één op de drie alleen in de titels van PCM Media heeft gestaan.
Wouter van der Horst (salesdirector Arbeidsmarkt & Opleidingen): 'We willen meer inzicht krijgen in de effectiviteit van onze verschillende media en nog beter advies geven aan onze klanten.' Ook in 2009 blijft PCM Media de respons meten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid