Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdubbeling respons op PCM-personeelsadvertenties

Door de verminderde krapte op de arbeidsmarkt is de gemiddelde respons op een personeelsadvertentie in de dagbladen van PCM Media de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een steekproef onder personeelsadverteerders van PCM Media in de periode mei tot en met december 2008. De situatie op de arbeidsmarkt is sinds een half jaar sterk veranderd. Na jaren van dalende werkloosheid is er in het laatste kwartaal van 2008 weer een stijging gemeten.

related partner content for mobile comes here

De gemiddelde respons is sinds het begin van de kredietcrisis verdubbeld ten opzichte van de maanden daarvoor (mei-augustus). De meeste respons is gegenereerd in de functiegroep directie/management. Daarnaast leverde het inzetten van twee PCM-titels gemiddeld twee keer zoveel respons op, aldus de uitgever.

PCM Media meet sinds mei 2008 de respons op personeelsadvertenties. Met telefonische interviews zijn bijna 300 personeelsadvertenties onderzocht, waarvan één op de drie alleen in de titels van PCM Media heeft gestaan.

Wouter van der Horst (salesdirector Arbeidsmarkt & Opleidingen): 'We willen meer inzicht krijgen in de effectiviteit van onze verschillende media en nog beter advies geven aan onze klanten.' Ook in 2009 blijft PCM Media de respons meten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in