Overslaan en naar de inhoud gaan

Verantwoord bierdrinken met Grolsch en Gulpener

Grolsch en Gulpener brouwen de meest milieuvriendelijke bieren. Bij het maken van een Grolsch biertje is de CO2-uitstoot het kleinst en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit stelt onderzoeksbureau op basis van een vergelijking van de tien populairste biermerken van Nederland. Nummer drie in het , Bavaria, is het meest zuinig met water.

related partner content for mobile comes here

De biersector is transparant over verantwoord ondernemen. Grote merken als Heineken, Jupiler en Bavaria publiceren jaarlijks hun duurzaamheidsverslag op hun website. Daarin worden forse verbeteringen gerapporteerd. Zo verminderde Grolsch de CO2-uitstoot per biertje de afgelopen twee jaar met bijna 30 procent. Voor Jupiler, Dommelsch en Hertog Jan is het gemiddelde waterverbruik per biertje in de afgelopen twee jaar met bijna 20 procent verminderd.

Heineken, waar ook Amstel en Brand Bier onder vallen, heeft duidelijke ambities om het energie- en waterverbruik terug te dringen, en is daarin ook redelijk succesvol. Maar op geen enkel onderdeel is de marktleider de beste. Hierdoor vallen Heineken, Amstel en Brand Bier buiten de top-5.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in