Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgaven aan audioreclame stijgen fors in eerste kwartaal van 2022

Uitgaven digitale audioreclame stijgen relatief het hardst, maar vormen nog een klein deel totaal.
Lidewij Hentenaar
Liedewij Hentenaar, directeur Audify
Lidewij Hentenaar
Liedewij Hentenaar, directeur Audify

In de eerste drie maanden van dit jaar gaven adverteerders 41,7 miljoen euro meer uit aan  audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit de cijfers van Audify over de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022. 

Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast-radiospotreclame, dat is 5 miljoen (+14,7 procent meer ten opzichte van 2021.

related partner content for mobile comes here

De uitgaven aan digitale audioreclame stegen van 1,46 naar 2,77 miljoen euro, dat is een groei van Digitale audioreclame groeit wederom met 90 procent.

Minder non-spot

Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik non-spot-reclame ingezet, uitingen verwerkt in bestaande programma's zijn verwerkt. De uitgaven hieraan komen uit op 1,88 miljoen euro.

 

‘Digitale audioreclame blijft fors groeien’, zeg Liedewij Hentenaar, directeur Audify. ‘Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan.’

Volgens Hentenaar zijn er nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De bijdrage van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in