Overslaan en naar de inhoud gaan

Spotify introduceert tool om impact van audioreclames te meten

De tool moet adverteerders meer inzicht geven in de impact van hun audio-advertenties, aldus Spotify.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

'Spotify merkt dat adverteerders nog terughoudend zijn met het inzetten van audio-advertenties, omdat de impact van een audiocampagne op Spotify lastig te achterhalen is.' Het persbericht van Spotify bevestigt wat veel adverteerders zelf al weten. En dus lanceert de streamingsdienst een nieuwe tool - Spotify Brand Lift - die adverteerders duidelijk maakt hoe het publiek reageert op audio-, video- en display-advertenties in de freemium-versie van de Spotify-app. 

related partner content for mobile comes here

Enquêtes leiden tot antwoorden

Spotify zegt dat zijn Brand Lift-tool volgt na overnames van twee bedrijven (Podsights en Chartable). De adverteerder en Spotify stellen voor een campagne de doelstellingen en doelgroep(en) vast, waarna Spotify de advertenties toont aan een deel van de doelgroep. Een ander deel van de doelgroep krijgt de reclames niet te zien. Binnen 48 uur na de start van de campagne krijgen beide groepen het verzoek om in de Spotify-app deel te nemen aan een enquête met vragen over de campagne. Die antwoorden vertaalt Spotify naar meetresultaten voor de adverteerder. 

De reclames bereiken alleen freemium-gebruikers, dus Spotify-luisteraars met een gratis account. Betalende Spotify-gebruikers luisteren zonder advertenties. 

Brand Lift is Spotify's nieuwste tool voor merken. Vorig jaar introduceerde het bedrijf Ad Studio in Nederland, waarmee adverteerders audiocampagnes kunnen maken. Daar wordt dus nog weinig gebruik van gemaakt, geeft de streamingsdienst zelf toe.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in