Overslaan en naar de inhoud gaan

"Turbo Turk en scherpe neger"

Erselina Diversity Consultancy lanceert half juni een IM-advertentie campagne om bedrijven aan te sporen werk te maken van de in snel tempo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Confronterende titels als 'Turbo Turk?', en 'Scherpe Neger?' moeten de aandacht van de lezer pakken. De campagne is bedacht door Woedend! BV uit Amsterdam. Vanaf 14 juni zijn de advertenties onder meer te zien in De Volkskrant, Het Parool en het Financieele dagblad.

related partner content for mobile comes here

"Veel bedrijven belijden diversiteit met hun mond, maar zodra het om een managementfunctie gaat, kiezen ze in de regel liever een mannelijke witte kandidaat", zegt managing consultant Kenneth Erselina van executive search bureau Erselina Diversity Consultancy.

"Serieuze Surinamer?, Carrière Chinees?, Excuus Truus? en Gemotiveerde Marokkaan? moeten de interesse van de top van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid wekken", zegt Erselina. "De reactie van mensen die tot nu toe de campagne hebben gezien zijn eensluidend positief. Onze boodschap dat diversiteit in alle lagen van de beroepsbevolking moet doordringen, is serieus. Door er deze slogans op te plakken, geven we die boodschap toch een ludieke draai. Daarmee wordt het geen betweterige boodschap."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in