"Turbo Turk en scherpe neger"
Confronterende titels als 'Turbo Turk?', en 'Scherpe Neger?' moeten de aandacht van de lezer pakken. De campagne is bedacht door Woedend! BV uit Amsterdam. Vanaf 14 juni zijn de advertenties onder meer te zien in De Volkskrant, Het Parool en het Financieele dagblad.
"Veel bedrijven belijden diversiteit met hun mond, maar zodra het om een managementfunctie gaat, kiezen ze in de regel liever een mannelijke witte kandidaat", zegt managing consultant Kenneth Erselina van executive search bureau Erselina Diversity Consultancy.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta"Serieuze Surinamer?, Carrière Chinees?, Excuus Truus? en Gemotiveerde Marokkaan? moeten de interesse van de top van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid wekken", zegt Erselina. "De reactie van mensen die tot nu toe de campagne hebben gezien zijn eensluidend positief. Onze boodschap dat diversiteit in alle lagen van de beroepsbevolking moet doordringen, is serieus. Door er deze slogans op te plakken, geven we die boodschap toch een ludieke draai. Daarmee wordt het geen betweterige boodschap."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid