Trends voor 2002
Het blad Absatzwirtschaft polste een aantal vooraanstaande lieden uit de wereld van marketing en media over trends in de nabije toekomst. Wat heeft het jaar 2000 in petto? De antwoorden komen vooral neer op een extrapolatie van bestaande ontwikkelingen. De verwachting is dat multichannelbenaderingen, inclusief internet, in populariteit toenemen en dat de dialoog met de klant op alle niveaus intensiever gevoerd wordt. Merkfabrikanten zullen meer energie gaan steken in het effectief communiceren met hun afnemers, bijvoorbeeld door gerichte acties, demonstraties op de winkelvloer en door verpakkingen in te zetten als communicatiemedium. Er komt ook meer aandacht voor emotie. Nu de tijd van de entertainmentsamenleving is aangebroken, wordt elke vorm van business tot showbusiness. Merken die de consument echt voor zich willen winnen, kunnen zich niet beperken dan het communiceren van een fraai imago. Ze moeten de consument een complete wereld gaan aanbieden. Er zullen, naar analogie van Nike-Town, steeds meer werelden rondom merken worden gecreëerd. Maar dat moet wel op een authentieke wijze gebeuren, want anders prikt de consument de ballon zo door. Op tv zullen de grote shows van weleer terugkeren en er zullen meer programma’s worden gemaakt die een gevoelige snaar bij de kijker raken of die hem aan het lachen maken. En dat zonder teveel te shockeren, want daaraan is na de elfde september weinig behoefte meer.
<#FONT SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid