Overslaan en naar de inhoud gaan

Trends voor 2002

Er staan ons dit jaar geen revoluties te wachten in marketing en media. Wel meer emotie in de media, en een verdere verbreiding van nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad Absatzwirtschaft polste een aantal vooraanstaande lieden uit de wereld van marketing en media over trends in de nabije toekomst. Wat heeft het jaar 2000 in petto? De antwoorden komen vooral neer op een extrapolatie van bestaande ontwikkelingen. De verwachting is dat multichannelbenaderingen, inclusief internet, in populariteit toenemen en dat de dialoog met de klant op alle niveaus intensiever gevoerd wordt. Merkfabrikanten zullen meer energie gaan steken in het effectief communiceren met hun afnemers, bijvoorbeeld door gerichte acties, demonstraties op de winkelvloer en door verpakkingen in te zetten als communicatiemedium. Er komt ook meer aandacht voor emotie. Nu de tijd van de entertainmentsamenleving is aangebroken, wordt elke vorm van business tot showbusiness. Merken die de consument echt voor zich willen winnen, kunnen zich niet beperken dan het communiceren van een fraai imago. Ze moeten de consument een complete wereld gaan aanbieden. Er zullen, naar analogie van Nike-Town, steeds meer werelden rondom merken worden gecreëerd. Maar dat moet wel op een authentieke wijze gebeuren, want anders prikt de consument de ballon zo door. Op tv zullen de grote shows van weleer terugkeren en er zullen meer programma’s worden gemaakt die een gevoelige snaar bij de kijker raken of die hem aan het lachen maken. En dat zonder teveel te shockeren, want daaraan is na de elfde september weinig behoefte meer.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in