Overslaan en naar de inhoud gaan

Personeel op de bres voor Andersen

Werknemers van het geplaagde accountantskantoor Andersen hebben hun eigen pr-campagne gelanceerd om het bedrijf – en daarmee hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de advertenties leveren de Andersen-werknemers kritiek op de manier waarop de Amerikaanse overheid omspringt met het bedrijf. Andersen kwam in opspraak vanwege betrokkenheid bij het Enronschandaal. In Chicago, Houston, Philadelphia en Washington DC hieldt het Andersen personeel protestbijeenkomsten. De deelnemers illustreerden hun betrokkenheid met teksten als ‘I am Andersen’ en ‘Save Andersen’ op t-shirts en protestborden. Het is nog niet duidelijk of het pr-bureau van de accountant ook achter deze attributen schuilt, of dat dit een spontane actie was.

related partner content for mobile comes here

De top van Andersen benadrukt dat de acties voortkomen uit frustratie van het personeel, en niet van bovenaf zijn gestimuleerd. Patrick Dorton, woordvoerder van het bedrijf, geeft zelfs aan dat Andersen aanvankelijk de werknemers gevraagd heeft om niets te zeggen, zolang het bedrijf onder vuur ligt. Toch hebben de executives uiteindelijk wel degelijk het personeel aangespoord om hun onvrede te laten blijken aan de overheid. Het bedrijf opende een website die het werknemers gemakkelijk maakte om e-mailberichten met hun grieven te sturen aan congresleden. Dorton noemde de protestbijeenkomsten echter ‘spontane emotionele uitbarstingen van onschuldige mensen’ die niet ingegeven waren door de directie. (Bron: ‘O Dwyers’)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in