Overslaan en naar de inhoud gaan

Start-up BIYU wil de Netflix van gebruiksvoorwerpen worden

De Nederlandse start-up BIYU lanceert een toegangsplatform voor leen-producten in Amsterdam: van pastamaker tot hogedrukspuit.
Biyu
Biyu

De Amsterdamse start-up BIYU heeft een toegangsplatform gelanceerd voor producten op abonnement, met het motto Own less, Do more. Gebruikers van de app krijgen voor een tientje per maand toegang tot producten die je niet iedere dag gebruikt of nodig hebt. Die producten worden op een afgesproken tijdstip bezorgd en na gebruik weer opgehaald. 

related partner content for mobile comes here

Net als met muziek en film is 'toegang het nieuwe eigendom', stellen de makers. 'Als consument wil je toegang tot muziek en film, maar geen cd's en dvd's met plastic hoezen meer in huis. Je wil een schilderij of foto ophangen, maar geen boormachine kopen. Je wil je verjaardag vieren in het park of in de tuin, maar geen speaker aanschaffen, etcetera.'

BIYU werkt samen met merken als Festool, Makita, Kärcher, Wattsun, Aldorr, Fischer, Cube Italy en Soundboks. 'Ook deze merken zijn bezig met het zoeken naar een 'businessmodel' dat naast winstgevend ook duurzaam is. 'Uiteindelijk willen we samen met deze en toekomstige partners naar een model waarbij er betaald wordt voor gebruik. Daar zijn we nog niet, maar dit is een eerste stap.'

Op 17 juni start BIYU, in eerste instantie alleen in bepaalde wijken. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de wachtlijst via https://www.biyu.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in