Overslaan en naar de inhoud gaan

Smartphonegebruikers willen in de winkel niet lastig worden gevallen

In-store tracking is voor de meeste Amerikaanse smartphonegebruikers not done.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een van PunchTab blijkt dat slechts 27 procent van de Amerikaanse smartphone-eigenaren toestemming zou geven om in de winkel ‘gevolgd’ te worden om zo relevante, real-time informatie en aanbiedingen te ontvangen. 50 procent wil dit helemaal niet, 24 procent heeft er niet echt een mening over.

related partner content for mobile comes here

Het gaat de respondenten niet zozeer om de boodschappen die ze dan zouden ontvangen, maar om de privacy  (genoemd door 51 procent). 13 procent wil het niet vanwege de vrees te veel berichten te ontvangen. 12 procent vindt het systeem te opdringerig, 8 procent vermoedt dat ze te veel irrelevante berichten zou ontvangen.

Alleen als het om de P van prijs gaat, dan staan de ondervraagde consumenten wel meer open voor in-store tracking. Bijna 90 procent geeft aan dat als ze kortingsbonnen en speciale aanbiedingen op hun telefoon zouden ontvangen, ze het wel oké zouden vinden. Ze zijn ook geïnteresseerd als de bericht krijgen als producten in de uitverkoop gaan.  Als de berichtjes het shoppen fijner maken, zoals informatie over kortere kassarijen, dan is dat ook goed.

De prijs van de producten  is de belangrijkste reden voor mobile shoppen via de app. Bijna de helft van de respondenten gebruikt apps in een winkel om de prijs bij de concurrent te checken. Retailers kunnen zich daar tegen wapenen als op het juiste moment en tijdstip ze relevante, real-time info en aanbiedingen aanbieden. 45 procent van de respondenten in een onderzoek door CFI Group gaf aan dat ze apps gebruiken voor coupons en korting biedt, en 38 procent gebruikt een app om coupons te beheren.

Bron  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in