Overslaan en naar de inhoud gaan

SIRE campagne 'Geef kinderen hun spel terug'

Stichting Ideële Reclame, SIRE, is vrijdag jl. van start gegaan met de campagne 'Geef kinderen hun spel terug'. De campagne moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil SIRE het gedrag langs de lijn bij jeugdsport veranderen door ouders en begeleiders zich te laten realiseren dat hun gedrag het spelplezier (en daarmee ook de fysieke en mentale ontwikkeling) van (hun) kinderen in de weg kan staan.

related partner content for mobile comes here

Uit recent onderzoek van TNS NIPO in opdracht van SIRE, onder 800 ouders met sportende kinderen, blijkt dat meer dan negen op de tien ouders (91%) zich in meer of mindere mate ergeren aan het gedrag van andere ouders langs de zijlijn. Het gaat hierbij om het opjutten van kinderen, vloeken en schelden, het wijzen van de scheidsrechter op een verkeerde beslissing en het adviseren van de teamleiding. Vier op de tien ouders (40%) denken echter dat andere ouders zich nooit aan hen ergeren. Ruim veertig procent (43%) van de ouders geeft toe dat zij zelf hun kind(eren) wel eens opjutten. Bijna driekwart (73%) van de ouders ziet dat andere ouders de kinderen bij sportwedstrijden wel eens opjutten. De meerderheid van de ouders (63%) vindt het opjagen van kinderen (zeer) negatief.
“Van kinderen wordt, zeker in sportief opzicht, vaak het uiterste gevraagd, terwijl die kinderen gewoon een leuke wedstrijd (een spel) willen spelen,” aldus Adri de Vries, directeur van SIRE. “Uiteraard kunnen prestaties een rol spelen, maar het lijkt er vaak op alsof de ouders zélf de wedstrijd spelen, in plaats van hun kinderen.”

De campagne loopt tot en met het eerste kwartaal van 2008 en bestaat uit een tv- en radiocommercial, printadvertenties, online banners en een online game. Op de campagne site kunnen bezoekers een online petitie tekenen, waarmee ze aangeven dat ze de campagne ondersteunen. Tevens kunnen sportverenigingen op de website banners en andere campagnematerialen downloaden. Met een speciaal voor de campagne ontwikkelde online 3D-game kunnen bezoekers voetballende kinderen met behulp van verbale aanwijzingen (via de microfoon op de computer) proberen te besturen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in