SIRE campagne 'Geef kinderen hun spel terug'


Met de campagne wil SIRE het gedrag langs de lijn bij jeugdsport veranderen door ouders en begeleiders zich te laten realiseren dat hun gedrag het spelplezier (en daarmee ook de fysieke en mentale ontwikkeling) van (hun) kinderen in de weg kan staan.
Uit recent onderzoek van TNS NIPO in opdracht van SIRE, onder 800 ouders met sportende kinderen, blijkt dat meer dan negen op de tien ouders (91%) zich in meer of mindere mate ergeren aan het gedrag van andere ouders langs de zijlijn. Het gaat hierbij om het opjutten van kinderen, vloeken en schelden, het wijzen van de scheidsrechter op een verkeerde beslissing en het adviseren van de teamleiding. Vier op de tien ouders (40%) denken echter dat andere ouders zich nooit aan hen ergeren. Ruim veertig procent (43%) van de ouders geeft toe dat zij zelf hun kind(eren) wel eens opjutten. Bijna driekwart (73%) van de ouders ziet dat andere ouders de kinderen bij sportwedstrijden wel eens opjutten. De meerderheid van de ouders (63%) vindt het opjagen van kinderen (zeer) negatief.
“Van kinderen wordt, zeker in sportief opzicht, vaak het uiterste gevraagd, terwijl die kinderen gewoon een leuke wedstrijd (een spel) willen spelen,” aldus Adri de Vries, directeur van SIRE. “Uiteraard kunnen prestaties een rol spelen, maar het lijkt er vaak op alsof de ouders zélf de wedstrijd spelen, in plaats van hun kinderen.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne loopt tot en met het eerste kwartaal van 2008 en bestaat uit een tv- en radiocommercial, printadvertenties, online banners en een online game. Op de campagne site geefkinderenhunspelterug.nl kunnen bezoekers een online petitie tekenen, waarmee ze aangeven dat ze de campagne ondersteunen. Tevens kunnen sportverenigingen op de website banners en andere campagnematerialen downloaden. Met een speciaal voor de campagne ontwikkelde online 3D-game kunnen bezoekers voetballende kinderen met behulp van verbale aanwijzingen (via de microfoon op de computer) proberen te besturen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid