Overslaan en naar de inhoud gaan

Shazam ontwikkelt nieuwe app om producten op TV te herkennen

Audio Recognition bedrijf Shazam is vooral bekend als die handige app als je wil weten welk nummer op de radio of tv wordt gespeeld. Er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Audio Recognition bedrijf is vooral bekend als die handige app als je wil weten welk nummer op de radio of tv wordt gespeeld. Er zijn ook enkele van adverteerders die Shazam in hun TV-reclame hebben gebruikt. Shazam wil binnenkort een app uitbrengen die producten identificeert, die worden gebruikt of gedragen door iemand op TV.

related partner content for mobile comes here

De Shazam app is reeds door miljoenen mensen gedownload, maar Shazam CEO Andrew Fisher wil nu de volgende stappen maken. In de Engelse Observer heeft Fisher aan dat de nieuwe app het mogelijk moet maken om met een click bijvoorbeeld jurkje via je telefoon te vinden, dat op televisie wordt gezien. Een volgende click moet uiteraard het kopen van het betreffende jurkje zijn.
Andrew Fisher denkt hiermee potentieel goud in handen te hebben: “Global brand advertising is worth about a trillion dollars, so anyone who can tap into that is going to be richly rewarded. We want Shazam to be that company. There are five billion mobile phones in the world, so we are only at 5 percent of the market opportunity: that's a lot of growth and development potential."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in