Shazam ontwikkelt nieuwe app om producten op TV te herkennen


Audio Recognition bedrijf Shazam is vooral bekend als die handige app als je wil weten welk nummer op de radio of tv wordt gespeeld. Er zijn ook enkele voorbeelden van adverteerders die Shazam in hun TV-reclame hebben gebruikt. Shazam wil binnenkort een app uitbrengen die producten identificeert, die worden gebruikt of gedragen door iemand op TV.
De Shazam app is reeds door miljoenen mensen gedownload, maar Shazam CEO Andrew Fisher wil nu de volgende stappen maken. In de Engelse Observer heeft Fisher aan dat de nieuwe app het mogelijk moet maken om met een click bijvoorbeeld jurkje via je telefoon te vinden, dat op televisie wordt gezien. Een volgende click moet uiteraard het kopen van het betreffende jurkje zijn.
Andrew Fisher denkt hiermee potentieel goud in handen te hebben: “Global brand advertising is worth about a trillion dollars, so anyone who can tap into that is going to be richly rewarded. We want Shazam to be that company. There are five billion mobile phones in the world, so we are only at 5 percent of the market opportunity: that's a lot of growth and development potential."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid