Service2Media verbetert haar push service
Met M2Active Push Service kan de mobiele app ontwikkelaar notificatieberichten sturen naar de gebruikers van zijn app, zelfs wanneer deze niet actief is. Door gebruik te maken van configureerbare filters kan de ontwikkelaar specifieke groepen van app gebruikers (op individueel niveau) targetten. Minstens zo belangrijk is dat deze filters worden gebruikt om voorkeuren van de gebruiker te registreren: de gebruiker kan zelf aangeven of hij berichten wil ontvangen of niet. Hierdoor sluiten de berichten die worden verstuurd direct aan bij de persoonlijke interesse en context van de gebruiker. M2Active Push heeft uitgebreide rapportagemogelijkheden en ook het meten van de respons op een pushactie behoort tot de mogelijkheden. Uit praktijkgegevens blijkt dat het aantal keren dat een app binnen een minuut na de pushactie geopend wordt kan oplopen tot 10%, en in de uren daarna tot 25% van het dagvolume.
Er zijn talloze gebruiksmogelijkheden voor pushtechnologie. Het is een persoonlijk, minder opdringerig, alternatief voor SMS, dat directe actie aanmoedigt. Bijvoorbeeld: Een luchtvaartmaatschappij stuurt passagiers van een bepaalde vlucht een bericht dat er ingecheckt kan worden. Een nieuwsapp kan belangrijk nieuws direct onder de aandacht van de gebruikers brengen. Een bank kan individuele gebruikers saldo-informatie sturen, een warenhuis kan laten zien wat er in de aanbieding is en de IT afdeling van een groot bedrijf kan laten weten dat de emailserver even uit de lucht is. De nieuwe tool is per direct beschikbaar en kan twee maanden lang gratis worden gebruikt door app ontwikkelaars.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid