Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma Uitgevers gaat in freecards

Onder de titel Sanoma Card stort Sanoma Uitgevers ‒ het vroegere VNU Tijdschriften ‒ zich op de markt van de gratis, gesponsorde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee komt van Norbert Mirani, projectmanager Nieuwe Media en manager Teleservices, van Sanoma’s afdeling Business Development. Volgens Mirani is een nadeel van het bestaande flyercircuit dat je als adverteerder en exploitant niet weet wie de freecards meeneemt en dus ook niet wie de kaarten krijgt toegestuurd. ‘Als we dit soort kaarten met onze bladen meesturen, weet je zeker dat ze heel gericht bij de juiste doelgroep terechtkomen. Daardoor kun je bijvoorbeeld ook productinformatie communiceren: een kaart bestaat in dat geval uit twee delen die je van elkaar kunt losscheuren. Het ene deel is een ansichtkaart, het andere deel bevat productinformatie.’

related partner content for mobile comes here

Ook zijn combinaties met de ‘Bel & Win’-acties van Sanoma mogelijk. De kosten voor het nieuwe product bestaan uit een vast deel (2050 euro) en een variabel deel (70 euro per 1000 kaarten).

Sales-director Teun Klootwijk van Boomerang lijkt niet erg onder de indruk van het Sanoma-initiatief: 'Het meesealen van cards is niets nieuws. Wij bieden klanten al jaren de mogelijkheid om naast een campagne extra cards te laten produceren voor bijvoorbeeld meesealen met print.'

Klootwijk wijst wel op twee verschillen met zijn eigen medium: 'Er wordt bij het meesealen over een cruciaal element van Freecards heengestapt: consumenten kiezen zelf actief voor onze cards. Terwijl het meesealen met print een vorm van forced exposure is. En daarnaast zal het potentiële bereik van de meegesealde cards nooit dat van de titel in kwestie overschrijden.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in