Sanoma Uitgevers gaat in freecards


Het idee komt van Norbert Mirani, projectmanager Nieuwe Media en manager Teleservices, van Sanoma’s afdeling Business Development. Volgens Mirani is een nadeel van het bestaande flyercircuit dat je als adverteerder en exploitant niet weet wie de freecards meeneemt en dus ook niet wie de kaarten krijgt toegestuurd. ‘Als we dit soort kaarten met onze bladen meesturen, weet je zeker dat ze heel gericht bij de juiste doelgroep terechtkomen. Daardoor kun je bijvoorbeeld ook productinformatie communiceren: een kaart bestaat in dat geval uit twee delen die je van elkaar kunt losscheuren. Het ene deel is een ansichtkaart, het andere deel bevat productinformatie.’
Ook zijn combinaties met de ‘Bel & Win’-acties van Sanoma mogelijk. De kosten voor het nieuwe product bestaan uit een vast deel (2050 euro) en een variabel deel (70 euro per 1000 kaarten).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSales-director Teun Klootwijk van Boomerang lijkt niet erg onder de indruk van het Sanoma-initiatief: 'Het meesealen van cards is niets nieuws. Wij bieden klanten al jaren de mogelijkheid om naast een campagne extra cards te laten produceren voor bijvoorbeeld meesealen met print.'
Klootwijk wijst wel op twee verschillen met zijn eigen medium: 'Er wordt bij het meesealen over een cruciaal element van Freecards heengestapt: consumenten kiezen zelf actief voor onze cards. Terwijl het meesealen met print een vorm van forced exposure is. En daarnaast zal het potentiële bereik van de meegesealde cards nooit dat van de titel in kwestie overschrijden.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid