Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung zoekt de AddWash Familie van Nederland

Voor de introductie van de nieuwste Samsung wasmachine, heeft BrandDeli een campagne ontwikkeld waarbij ‘echte mensen’ zijn ingezet.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Uit inzichten van onderzoek naar de effectiviteit van reclames komt naar voren dat Nederlanders graag naar ‘echte mensen’ kijken in een commercial. Nederlanders staan meer open voor een uitleg van de voor- en nadelen over een product wanneer dit iemand is waarmee zij zich kunnen identificeren. En dan niet een acteur, maar iemand die zij zelf hadden kunnen zijn.

related partner content for mobile comes here

BrandDeli speelde hier op in door een concept te bedenken waarbij Samsung heel Nederland oproept zich in te schrijven voor het Samsung AddWash testpanel.

Kim Koers, Marketing Communication Manager Samsung Electronics Benelux: ‘Omdat we al een ATL campagne hadden lopen, zochten we naar een nieuw concept dat hier complementair aan was. We hebben BrandDeli daarom gebrieft op twee kernpunten; het creëren van awareness voor de USP&;s van de AddWash en het genereren van buzz rondom deze nieuwe wasmachine. Dankzij Branddeli’s concept waarin we eerst op zoek gaan naar de AddWash Familie van Nederland, ontstaat er allereerst buzz rondom ons product.’

Marco Gijsen, Director Brand Partnerships bij BrandDeli, vult aan: ‘Na de teaserfase, volgt de tweede fase van de campagne; de awareness fase. Dit is de fase waarin de USP&;s van de Addwash centraal staan in testimonials waarin de gezinnen hun enthousiasme en ervaringen over de Samsung AddWash delen. Hiermee moet de doelgroep geïnspireerd worden om ook een Samsung AddWash aan te schaffen of in ieder geval op hun evoked set terecht te komen.’

In de aanloop naar deze testimonials kan de consument via sociale media volgen hoe de verkiezing tot de AddWash families is vergaan, zien hoe de families hun nieuwe wasmachine in ontvangst nemen en krijgt men een kijkje achter de schermen bij de opnames van de testimonials. 

Volgens BrandDeli hebben ruim 14.000 Nederlanders gehoor gegeven aan de oproep en zijn er twee gezinnen uitgekozen om de Samsung AddWash te testen. De testimonials zijn sinds 1 juni on air te zien. Naast een oproeppromo en testimonials, zijn ook billboards (storyboarding), prerolls, een nieuwsbrief, fotografie en display advertising ingezet.


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Adverteerder: Samsung
Mediabureau: Starcom & Liquid Thread
Concept & Strategie: Jan-Willem den Ouden
Productie: Esther Mol
Account: Marco Gijsen
Project Management: Saskia Daane Bolier
Editing/regie/ sounds: Dennis Roelofs – Moving Art / Raymond Rutting
Online Agency: Samsung / Men in Green

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in