Overslaan en naar de inhoud gaan

Oneforone: rechtstreekse ontwikkelingshulp

Oneforone komt in Nederland daarom met een nieuw initiatief: hier een product kopen om zo iemand in een ontwikkelingsland aan datzelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je via bijvoorbeeld groene energie afneemt ontvangt iemand in Afrika zonne-energie. Het 'buy one give one'-principe is uit de Verenigde Staten overgewaaid.

related partner content for mobile comes here

Wouter Durville, oprichter van Oneforone, signaleerde de trend en introduceert hem in Nederland. 'Het 'buy one give one'-principe speelt in op de behoefte van consumenten om iets concreets te kunnen betekenen voor mensen in ontwikkelingslanden. Als een consument een product bij Oneforone koopt, fungeren we als een inkooporganisatie die vraag en aanbod aan elkaar koppelt. De consument ontvangt een deel van de bedongen groepskorting. De bijdrage aan het ontwikkelingsland wordt vervolgens gefinancierd met de resterende korting en door sponsoring van de deelnemende bedrijven. Deze sponsoring is vaak onderdeel van hun MVO-beleid. Op deze manier ben je als consument dus niet duurder uit als je bewuste keuzes maakt.'

Oneforone is opgezet als een sociale onderneming om zo niet afhankelijk te zijn van subsidies en donaties. De organisatie focust op de eerste levensbehoeftes, zoals energie en water. Drink je kraanwater uit de Oneforone Waterfles, dan help je iemand aan een leven lang schoon drinkwater. Op termijn heeft de organisatie de ambitie om het aanbod te verbreden met onder meer een zorgverzekering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in