Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: wie wordt nieuwe wielersponsor?

Nu de Rabobank is gestopt, moet de wielersport op zoek naar een nieuwe sponsor. Motivaction onderzocht welke merken het publiek passend zou…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na het schandaal rondom Lance Armstrong en het rapport van de Amerikaanse dopingautoriteit USADA heeft Rabobank besloten de sponsoring aan de wielersport per 31 december te stoppen. Motivaction onderzocht wat Nederlanders van het besluit vinden en welk merk volgens hen het stokje moet overnemen.

related partner content for mobile comes here

Eens met besluit
Zestig procent van de bijna 1200 respondenten denkt niet dat doping uit de wielersport verdreven kan worden. Ruim driekwart vreest dat ook de Raboploeg verboden middelen gebruikt. De meerderheid staat achter het besluit van de bank om de sponsoring te stoppen.

Slechts 16% zou zich nu als merk willen verbinden aan de sport. De oer-Hollandse fietsmerken Gazelle en Batavus worden door twee derde van de ondervraagden genoemd als mogelijke opvolgers, gevolgd door sportdrankmerken als Aquarius, Isostar en Red Bull. Merken die niets met sport te maken hebben worden nauwelijks voorgedragen.

Vertrouwen
Marianne Vos wordt door ruim de helft gezien als boegbeeld van het wielrennen. In haar is het meeste vertrouwen dat ze geen doping gebruikt. Ook Robert Geesink en Johnny Hoogerland worden vertrouwd, zij het in iets mindere mate.

Foto:

Lees ook over de gemiste kans van

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in