Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: TikToks advertentie-inkomsten verdrievoudigen dit jaar

Een analistenfirma claimt dat TikTok kan rekenen op 10,1 miljard euro aan advertentie-inkomsten, meer dan Snapchat en Twitter samen.
TikTok
TikTok

Socialmediaplatform TikTok verdient in 2022 zeker 10,1 miljard euro aan advertentie-inkomsten. Dat zou drie keer zo hoog zijn als in 2021. Dat meldt Reuters op basis van een onderzoek van analistenfirma Insider Intelligence. De inkomsten uit reclames uit de video-app zouden hiermee hoger zijn dan die van Snapchat en Twitter samen. Die twee diensten zouden samen net geen tien miljard euro aantikken, aldus Insider Intelligence. De drie techbedrijven hebben nog niet gereageerd op de projectie. 

related partner content for mobile comes here

Amerikaanse gebruikers zijn heel belangrijk

Voor TikTok zijn Amerikaanse gebruikers heel belangrijk, claimt Insider Intelligence. Meer dan de helft van TikToks advertentie-inkomsten dit jaar zouden uit Amerikaanse gebruikers komen. Dat is opvallend omdat de Verenigde Staten al jaren kritisch zijn op TikTok, een app van het Chinese bedrijf ByteDance. Amerikaanse inlichtingendiensten zijn bang dat ByteDance gebruikersgegevens vrijwillig of gedwongen doorspeelt aan de Chinese overheid. 

Volgens Reuters praat TikTok met Amerikaanse techbedrijven over het opslaan van gegevens van Amerikaanse gebruikers. De gesprekken zouden gehouden worden omdat de Amerikaanse overheid kan overgaan tot een verbod op TikTok - iets dat ByteDance wil voorkomen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in