'Omzetverlies door onnauwkeurige klantgegevens'


Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek op initiatief van Experian-dochter QAS over datakwaliteit. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Dynamic Markets, toont aan dat minder dan één op de tien bedrijven in de Benelux verklaren dat hun gegevens 100 procent accuraat zijn. Van deze bedrijven geeft 86 procent toe dat dit probleem hen geld kost.
Organisaties in de tien onderzochte landen noemen drie belemmeringen die het verbeteren van hun datakwaliteit in de weg staan. Namelijk gebrek aan tijd en mensen, beperkt vermogen om op de hoogte te blijven van een vergankelijke klantenkring en onvoldoende budget.
Bedrijven in de Benelux beweren dat maar 44 procent van hun medewerkers nauwkeurige klantgegevens belangrijk vinden, vergeleken met 58 procent van de werknemers van bedrijven in het Verenigd Koninkrijk. De belangrijkste oorzaak van dit matige resultaat ligt is volgens QAS dat slechts iets meer dan een kwart van deze bedrijven een bedrijfsbrede datamanagementstrategie hanteert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid