Overslaan en naar de inhoud gaan

'Omzetverlies door onnauwkeurige klantgegevens'

Slechts 14 procent van alle overheidsorganisaties en commerciële bedrijven beschikt over klantgegevens die volledig accuraat zijn. 73…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek op initiatief van Experian-dochter QAS over datakwaliteit. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Dynamic Markets, toont aan dat minder dan één op de tien bedrijven in de Benelux verklaren dat hun gegevens 100 procent accuraat zijn. Van deze bedrijven geeft 86 procent toe dat dit probleem hen geld kost.
Organisaties in de tien onderzochte landen noemen drie belemmeringen die het verbeteren van hun datakwaliteit in de weg staan. Namelijk gebrek aan tijd en mensen, beperkt vermogen om op de hoogte te blijven van een vergankelijke klantenkring en onvoldoende budget.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven in de Benelux beweren dat maar 44 procent van hun medewerkers nauwkeurige klantgegevens belangrijk vinden, vergeleken met 58 procent van de werknemers van bedrijven in het Verenigd Koninkrijk. De belangrijkste oorzaak van dit matige resultaat ligt is volgens QAS dat slechts iets meer dan een kwart van deze bedrijven een bedrijfsbrede datamanagementstrategie hanteert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in