Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei voor Unilever

Opkomende markten en de divisie persoonlijke verzorging hebben de omzet van Unilever in het derde kwartaal flink gestuwd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook wist het bedrijf de prijzen te verhogen. Dat bleek donderdag bij de presentatie van een tussentijds handelsbericht van Unilever. In de afgelopen 3 maanden steeg de omzet met circa 5 procent tot 12,1 miljard euro. De omzet werd gestuwd door een toename van 7,8 procent van de onderliggende verkopen, een prijsgroei van 5,8 procent en een volumegroei van 1,9 procent. Er was sprake van een negatief wisselkoerseffect van 4,8 procent.

related partner content for mobile comes here

Topman Paul Polman liet weten dat Unilever voor heel 2011 verwacht dat de onderliggende brutowinstmarge gelijk zal blijven of iets zal dalen. Dat komt omdat Unilever de gevolgen van de stijging van grondstoffen beperkt wilde houden voor de klant en alleen de kosten heeft doorberekend, in plaats van de marges te handhaven, aldus Polman.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in