Omzetgroei voor Unilever


Ook wist het bedrijf de prijzen te verhogen. Dat bleek donderdag bij de presentatie van een tussentijds handelsbericht van Unilever. In de afgelopen 3 maanden steeg de omzet met circa 5 procent tot 12,1 miljard euro. De omzet werd gestuwd door een toename van 7,8 procent van de onderliggende verkopen, een prijsgroei van 5,8 procent en een volumegroei van 1,9 procent. Er was sprake van een negatief wisselkoerseffect van 4,8 procent.
Topman Paul Polman liet weten dat Unilever voor heel 2011 verwacht dat de onderliggende brutowinstmarge gelijk zal blijven of iets zal dalen. Dat komt omdat Unilever de gevolgen van de stijging van grondstoffen beperkt wilde houden voor de klant en alleen de kosten heeft doorberekend, in plaats van de marges te handhaven, aldus Polman.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid