Overslaan en naar de inhoud gaan

NN onderzoekt bredere inzet ChatGPT om callcenters te ondersteunen

Medewerkers in callcenters van NN gebruiken ChatGPT onder andere voor het maken van aantekeningen na ieder gesprek.
ChatGPT Shutterstock
De website van ChatGPT
© Afbeelding: Shutterstock
ChatGPT Shutterstock
De website van ChatGPT
© Afbeelding: Shutterstock

NN ziet een grote toekomst weggelegd voor de kunstmatige intelligentie (AI) achter ChatGPT in de verzekeringsbranche. Op dit moment hebben zo'n 4000 medewerkers van de Nederlandse verzekeraar toegang tot een versie van de chatbot die OpenAI ontwikkelde. Die helpt onder andere het werk in callcenters te vergemakkelijken, maar volgens topman David Knibbe zijn er meer toepassingen mogelijk.

related partner content for mobile comes here

Medewerkers in callcenters van NN gebruiken ChatGPT onder andere voor het maken van aantekeningen na ieder gesprek. De chatbot maakt dan een samenvatting van het gesprek, die de medewerker uiteindelijk controleert. ‘Dat was hiervoor een klus van zo'n drieënhalve minuut, dus het scheelt op jaarbasis 7 miljoen minuten. Maar het helpt ook bij het maken van analyses over een betere dienstverlening’, zei Knibbe in een toelichting op de halfjaarcijfers.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in