Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe visuele identiteit voor CliniClowns

De magie die ontstaat vanuit persoonlijk contact tussen clown en kind is de inspiratie voor de merkstijl en al onze communicatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

CliniClowns voert vanaf 1 juni 2015 een nieuwe huisstijl door. De nieuwe visuele identiteit is volgens de organisatie in lijn gebracht met de ontwikkeling die CliniClowns de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en legt de nadruk op een moderne clownsorganisatie die de wereld van de zorg op een persoonlijke en speelse manier benadert. Strategisch designbureau Wunder tekende voor de transitie in branding en design.

related partner content for mobile comes here

Magie
Iedereen kent CliniClowns van het werk in het ziekenhuis. Hoofd marketing, Frouke Visscher: ‘Dat zie je ook terug in het oude logo. We spelen echter al lang niet meer alléén in het ziekenhuis. Kinderen verblijven er tegenwoordig steeds korter. Daarom ontwikkelden we de afgelopen jaren nieuwe spelvormen die beter aansluiten bij de behoefte van het kind en zijn directe omgeving. De magie die ontstaat vanuit oprecht, persoonlijk contact tussen clown en kind is de inspiratie voor de merkstijl en al onze communicatie.’




Alef de Jong, partner en creatief strateeg van designbureau Wunder: ‘Samen met CliniClowns hebben we een heel open proces gehanteerd. Er is een broedplaats ingericht voor workshops, creatieve sessies en open-reviews, waar de resultaten van elke stap aan de wand bleven hangen. De ruimte was open voor medewerkers, donateurs en vrijwilligers, wat zorgde voor een hoge betrokkenheid. Voor ons was het een verrijking en inspirerend om zo samen te werken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in