Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw kennisconsortium wil adviseren over producten en marketing voor 55-plusser

De 55+faculteit baseert zich op internationale onderzoeksgegevens.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een initiatief van Keijzer (marketingcommunicatiemanagement), D’Andrea & Evers (productontwikkeling),  Adwise (internetmarketing) en Newcom Research (marktonderzoek) in samenwerking met Universiteit Twente.

related partner content for mobile comes here

De 55+faculteit adviseert overheden en bedrijven hoe zij met producten en diensten in kunnen spelen op de wensen en behoeften van 55-plussers. Ook kan het nieuwe kennisconsortium helpen om effectieve communicatie- en marketingstrategieën gericht op deze consumenten te ontwikkelen.

Belangrijke doelgroep

De 55+faculteit: ‘In 2025 is 44 procent van Nederland ouder dan 50 jaar. Daarmee worden senioren een steeds belangrijkere doelgroep voor overheden en bedrijven. Bovendien heeft deze doelgroep op dat moment 80 procent van de koopkracht in handen.

‘Maar bedrijven en overheden hebben momenteel nog vaak geen idee hoe ze met deze doelgroep kunnen omgaan en kiezen veelvuldig voor een stigmatiserende op vooroordelen gebaseerde aanpak in communicatie, marketing, diensten en producten.’

Het consortium baseert zich op internationale onderzoeksgegevens en hanteert op basis daarvan een segmentatiemodel waarin vier groepen senioren ontstaan. Via workshops, sparringsessies en quickscans moeten bedrijven volgens het consortium inzicht krijgen in de doelgroep en handvaten voor verbetering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in