‘Niet alleen conjunctuur schuldig aan misere dagbladen’
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
Dit zei voorzitter Cees Spaan van De Nederlandse Dagbladpers (NDP) gisteren in zijn jaarrede in het Okura Hotel te Amsterdam. Krantenmakers zouden teveel zijn blijven steken in gevestigde journalistieke opvattingen. Uitgevers en mediabureaus onderzoeken op dit moment samen met adverteerders de haalbaarheid van het Quality Index System (Qis). Het is de bedoeling dat volgens dit model de adverteerder meer betaalt naarmate de positie in de krant beter is. Waarschijnlijk zijn de resultaten van de haalbaarheidsstudie van Qis dit najaar gereed.
Uit Spaans jaarrede bleek verder dat de personeels- en rubrieksadvertenties de eerste helft van 2002 het hardst terugliepen, met respectievelijk 22,8 en 10,4 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijCommunications Director
World Press PhotoDigital Advertising Specialist
De HorecabondIn geheel 2001 daalden de advertentievolumes van landelijke en regionale kranten met respectievelijk 20,3 en 6,2 procent vergeleken met het jaar daarvoor. Tijdens de openbare vergadering werd ook de Prijs voor de Dagbladjournalistiek uitgereikt. Deze ging naar Het Paroolverslaggever Bart Middelburg voor zijn verhalen over het Amsterdamse taxicircuit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid