Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Niet alleen conjunctuur schuldig aan misere dagbladen’

'De dalende advertentievolumes bij dagbladen zijn niet alleen te wijten aan de slechte conjunctuur. Uitgevers en redacties hebben zich te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zei voorzitter Cees Spaan van De Nederlandse Dagbladpers (NDP) gisteren in zijn jaarrede in het Okura Hotel te Amsterdam. Krantenmakers zouden teveel zijn blijven steken in gevestigde journalistieke opvattingen. Uitgevers en mediabureaus onderzoeken op dit moment samen met adverteerders de haalbaarheid van het Quality Index System (Qis). Het is de bedoeling dat volgens dit model de adverteerder meer betaalt naarmate de positie in de krant beter is. Waarschijnlijk zijn de resultaten van de haalbaarheidsstudie van Qis dit najaar gereed.

related partner content for mobile comes here

Uit Spaans jaarrede bleek verder dat de personeels- en rubrieksadvertenties de eerste helft van 2002 het hardst terugliepen, met respectievelijk 22,8 en 10,4 procent.

In geheel 2001 daalden de advertentievolumes van landelijke en regionale kranten met respectievelijk 20,3 en 6,2 procent vergeleken met het jaar daarvoor. Tijdens de openbare vergadering werd ook de Prijs voor de Dagbladjournalistiek uitgereikt. Deze ging naar Het Paroolverslaggever Bart Middelburg voor zijn verhalen over het Amsterdamse taxicircuit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in