Overslaan en naar de inhoud gaan

Nichemarketing: vooral gepraat

Nog maar heel weinig marketeers maken gebruik van internet als medium om specifieke doelgroepen te bereiken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen heeft zijn mond vol van marketing voor niches op internet: afrikaans-amerikanen, aziaten, latino’s, GLBT (gay, lesbian, bisexueel en transsexueel), christenen en vrouwen. Maar 53,7% van alle banners zijn gewoon massa-marketinginstrumenten zonder specifieke doelgroep. Slechts 10,3% van de banners zijn doelgroepgerichte boodschappen van massamarketers, terwijl 33,8% komt van bedrijven die zich speciaal op bepaalde doelgroepen richten. In toenemende mate richten massamarketers zich inmiddels wel op afrikaans-amerikanen en homo’s, maar de andere niches, waaronder vrouwen, worden nog massaal genegeerd.

related partner content for mobile comes here

Bron: marketing news 19-6-2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in