Nichemarketing: vooral gepraat
Nog maar heel weinig marketeers maken gebruik van internet als medium om specifieke doelgroepen te bereiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Iedereen heeft zijn mond vol van marketing voor niches op internet: afrikaans-amerikanen, aziaten, latino’s, GLBT (gay, lesbian, bisexueel en transsexueel), christenen en vrouwen. Maar 53,7% van alle banners zijn gewoon massa-marketinginstrumenten zonder specifieke doelgroep. Slechts 10,3% van de banners zijn doelgroepgerichte boodschappen van massamarketers, terwijl 33,8% komt van bedrijven die zich speciaal op bepaalde doelgroepen richten. In toenemende mate richten massamarketers zich inmiddels wel op afrikaans-amerikanen en homo’s, maar de andere niches, waaronder vrouwen, worden nog massaal genegeerd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: marketing news 19-6-2000
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid