Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander tegen reclameverboden

De tijd dat alles moet kunnen in de reclame is voorbij, maar de Nederlander is geen voorstander van krachtig overheidsingrijpen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit Onderstroom, een onderzoek van Stroom Mediacommunicatie onder een kleine 500 consumenten in de leeftijd van 15 tot 55 jaar, waarvan Adformatie in zijn uitgave van vandaag melding maakt.

related partner content for mobile comes here

Bij slechts een beperkt aantal producttypen staat Nederland achter een reclameverbod. Het grootst is de steun bij sekslijnen (46 pct), telefoonspelletjes (42) en tabak (35). Voor wettelijke beperkingen van reclame voor frisdrank, speelgoed en fastfood, waarvoor in Europa stemmen opgaan, is het animo verwaarloosbaar, respectievelijk 1, 2 en 5 pct.

In de ogen van de Nederlander kan de reclame-industrie het best zichzelf reguleren als het gaat om loterijen (64), afslankproducten (63), kredietmaatschappijen (60), otc-producten (57), alcoholhoudende drank (55), computergames (51), fastfood (50) en politieke partijen (49). Voor frisdrank (77), speelgoed (69), snoepgoed (60) en auto’s (62) zijn helemaal geen beperkende reclamemaatregelen nodig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in