Nederlander tegen reclameverboden


Dat blijkt uit Onderstroom, een onderzoek van Stroom Mediacommunicatie onder een kleine 500 consumenten in de leeftijd van 15 tot 55 jaar, waarvan Adformatie in zijn uitgave van vandaag melding maakt.
Bij slechts een beperkt aantal producttypen staat Nederland achter een reclameverbod. Het grootst is de steun bij sekslijnen (46 pct), telefoonspelletjes (42) en tabak (35). Voor wettelijke beperkingen van reclame voor frisdrank, speelgoed en fastfood, waarvoor in Europa stemmen opgaan, is het animo verwaarloosbaar, respectievelijk 1, 2 en 5 pct.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de ogen van de Nederlander kan de reclame-industrie het best zichzelf reguleren als het gaat om loterijen (64), afslankproducten (63), kredietmaatschappijen (60), otc-producten (57), alcoholhoudende drank (55), computergames (51), fastfood (50) en politieke partijen (49). Voor frisdrank (77), speelgoed (69), snoepgoed (60) en auto’s (62) zijn helemaal geen beperkende reclamemaatregelen nodig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid