Merken stuwen omzet van P&G op
P&G kondigde gisteren in Cincinnati aan dat de omzet in het fiscale jaar 2002 met 4 procent is gestegen, maar in volume waren de verkopen 7 procent hoger. Dit inclusief het effect van aan- en verkopen van bedrijven. ‘Dat zijn de cijfers die onze aandeelhouders van ons verwachten’, aldus Lafley, die er op wees dat het aandeel een van de slechts twee was die sinds 1 januari 2001 een stijging heeft laten zien bij de Dow Industrials.
Lafley zette zijn twaalf merken die elk één tot vier miljard dollars in omzet genereren, in het zonnetje. ‘Leading, billion-dollar brands are built on trust and loyalty we earn when we win these moments of truth’, klonk het gelijk een speech van een merkendominee. Over 2001 zei Lafley dat P&G ook dat jaar sterk acteerde wat innovatie betreft. ‘Van de toptien best-selling, nieuwe merken, non-food, die op de markt zijn geïntroduceerd waren er zes van P&G.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid