Overslaan en naar de inhoud gaan

Mogelijk herpositionering De Groene

Het Bedrijfsfonds voor de Pers geeft financiële steun aan De Groene Amsterdammer voor een organisatieonderzoek. Het gaat om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrag dat het Bedrijfsfonds in het onderzoek wil steken is maximaal 71.994 euro. Doelstelling van het positioneringsonderzoek is het inzicht vergroten in de potentiële doelgroepen van De Groene en verbetering van haar positionering en communicatie. Daarvoor is inzicht nodig in de positie die De Groene inneemt ten opzichte van potentiële lezers, welke functies De Groene vervult voor deze lezers en welke mentaliteit deze lezers hebben. Bureau Motivaction voert het onderzoek uit. Met de resultaten van het onderzoek wil de uitgever de inzet van het marketinginstrument verbeteren en daarmee een stijging van de oplage en een hogere advertentieomzet realiseren. Doelstelling van het dagbladexperiment is onder meer om inzicht te krijgen in de gevolgen van het tijdelijk verschijnen van een extra dagblad voor de pluriformiteit, de grootte van het potentiële publiek en de reële exploitatiekosten van een dergelijk dagblad. De Universiteit van Amsterdam krijgt de opdracht om dit experiment te begeleiden. Verder is het de bedoeling dat door het dagbladexperiment de naamsbekendheid van De Groene Amsterdammer wordt vergroot.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in