Mogelijk herpositionering De Groene


Het bedrag dat het Bedrijfsfonds in het onderzoek wil steken is maximaal 71.994 euro. Doelstelling van het positioneringsonderzoek is het inzicht vergroten in de potentiële doelgroepen van De Groene en verbetering van haar positionering en communicatie. Daarvoor is inzicht nodig in de positie die De Groene inneemt ten opzichte van potentiële lezers, welke functies De Groene vervult voor deze lezers en welke mentaliteit deze lezers hebben. Bureau Motivaction voert het onderzoek uit. Met de resultaten van het onderzoek wil de uitgever de inzet van het marketinginstrument verbeteren en daarmee een stijging van de oplage en een hogere advertentieomzet realiseren. Doelstelling van het dagbladexperiment is onder meer om inzicht te krijgen in de gevolgen van het tijdelijk verschijnen van een extra dagblad voor de pluriformiteit, de grootte van het potentiële publiek en de reële exploitatiekosten van een dergelijk dagblad. De Universiteit van Amsterdam krijgt de opdracht om dit experiment te begeleiden. Verder is het de bedoeling dat door het dagbladexperiment de naamsbekendheid van De Groene Amsterdammer wordt vergroot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid