Overslaan en naar de inhoud gaan

De (nieuwe) regels van het spel

Nu de klant de onbetwiste koning van de economie is, gelden de oude marketingspelregels niet meer. Wie het bedrijfs-belang boven de wensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor wie het nog niet heeft begrepen: we leven niet langer in het tijdperk van de massaconsumptie maar in dat van de consumenteneconomie. We doen zaken op basis van wat de klant vraagt; de 'one size fits all'-benadering werkt niet meer. Bij IBM hadden ze dat al enige tijd in de gaten en werd de IBM Easy Access Enterprise Portal ont-wikkeld, een marketinginstrument waar-mee een op maat gesneden relatie tussen bedrijf en consument kan worden gerealiseerd. Easy Access combineert interactieve e-mail en websites op het internet met sales, ondersteunende diensten, CRM en technologie. Bij de Easy Access Enterprise Portal draait het allemaal om flexibele service, eenvoudige toegang tot informatie en een betere beheersing van de contacten met de klant. Het IBM-instrument stuurt een aantal technische tools aan, het zorgt voor communicatie op basis van consumentenvoorkeur en het maakt dat de organisatie beter pres-teert op het vlak van service, marketing en andere gebieden. Dat levert volgens IBM een, hoe kan het ook anders, win-winsituatie op: de klant profiteert van verkooptechnieken en bijbehorende ondersteuning die helemaal zijn afgestemd op indivi-duele wensen, en het bedrijf kan de winst van een grotere effectiviteit en sterkere banden met de klant incasseren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in