De (nieuwe) regels van het spel
Voor wie het nog niet heeft begrepen: we leven niet langer in het tijdperk van de massaconsumptie maar in dat van de consumenteneconomie. We doen zaken op basis van wat de klant vraagt; de 'one size fits all'-benadering werkt niet meer. Bij IBM hadden ze dat al enige tijd in de gaten en werd de IBM Easy Access Enterprise Portal ont-wikkeld, een marketinginstrument waar-mee een op maat gesneden relatie tussen bedrijf en consument kan worden gerealiseerd. Easy Access combineert interactieve e-mail en websites op het internet met sales, ondersteunende diensten, CRM en technologie. Bij de Easy Access Enterprise Portal draait het allemaal om flexibele service, eenvoudige toegang tot informatie en een betere beheersing van de contacten met de klant. Het IBM-instrument stuurt een aantal technische tools aan, het zorgt voor communicatie op basis van consumentenvoorkeur en het maakt dat de organisatie beter pres-teert op het vlak van service, marketing en andere gebieden. Dat levert volgens IBM een, hoe kan het ook anders, win-winsituatie op: de klant profiteert van verkooptechnieken en bijbehorende ondersteuning die helemaal zijn afgestemd op indivi-duele wensen, en het bedrijf kan de winst van een grotere effectiviteit en sterkere banden met de klant incasseren.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid