Overslaan en naar de inhoud gaan

Minister spreekt bedrijven aan op klantenservice

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken gaat bedrijven aanspreken op de kwaliteit van hun klantenservice.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij doet dat naar aanleiding van vragen van Tweede Kamerleden en een landelijke van cabaretier Youp van 't Hek.

related partner content for mobile comes here

Verhagen nodigt de Klantenservice Federatie op korte termijn uit voor een gesprek. Volgens de minister is er al wel het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, maar moet de klantenservice verder worden verbeterd, schrijft hij in een brief aan de Kamer.

Van 't Hek legde wat Verhagen betreft 'de vinger op de zere plek met zijn actie'. De cabaretier was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-mobile. De slechte service van helpdesks noemde hij het 'legaal naaien van klanten'. Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.

Verhagen constateert in de brief aan de Kamer dat het belangrijk is dat 'consumenten met hun voeten kunnen stemmen als ze ontevreden zijn over de service; dat zij bedrijven afrekenen op slecht presteren'. Maar tegelijk blijkt dat consumenten vooral op de prijs letten bij de keuze voor een aanbieder en niet zozeer op kwaliteit van de service. 'Het is dan ook deels aan consumenten zelf om hier scherp(er) op te kiezen.'

Ondanks het gesprek dat Verhagen aangaat met de Klantenservice Federatie, voelt hij niet meteen voor het opstellen van wet- en regelgeving. Uiteindelijk gaat de overheid niet over de serviceverlening van bedrijven in een concurrerende omgeving, aldus de minister.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in