Overslaan en naar de inhoud gaan

Met virtual reality zullen commercials nooit meer hetzelfde zijn

Hoe gaan we virtual reality combineren met concepten van merkeigenaren?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie wil er niet een keer met Doutzen Kroes over de catwalk van Victoria’s Secret, meerijden met Sebastin Vettel in Red Bull&;s Formule-1 auto, of omringd door zombies overleven in een speciale aflevering van The Walking Dead? Dit ervaar je misschien eerder dan je denkt.

related partner content for mobile comes here

Met de komst van tools als , en gaat er voor merkeigenaren een nieuwe wereld open. Virtual reality biedt adverteerders talloze mogelijkheden om hun brandexperience naar een hoger niveau te tillen.

Bij ons op raken we hierdoor ontzettend geïnspireerd. Hoe gaan we binnen nu en een aantal jaar virtual reality combineren met concepten van onze merkeigenaren? En wat zijn de mogelijkheden van VR voor commercials?

Een nieuwe vorm van Brand Experience
Goed, de Oculus Rift zal niet van de ene op de andere dag bij de consument thuis liggen. De aanschafprijs is (nog) aanzienlijk. Maar het zal niet lang meer duren voordat virtual reality brillen voor consumenten volop beschikbaar zijn.

De Google Cardboard is inmiddels geïntroduceerd: een kartonnen VR-bril met houder waarin de smartphone kan worden geplaatst. Door op het scherm een split screen film af te spelen, kan de gebruiker eenvoudig en tegen lage kosten VR films en commercials zien. Of beter gezegd, &;beleven&;.

De eerste merken en bedrijven die hiermee aan de slag willen, melden zich al. Zo kan je met Volvo’s Xc90 een  maken en is het al mogelijk om op de Tweede Maasvlakte rond te lopen in een  die nog gebouwd moet worden. Of denk aan de mogelijkheden van Virtual Reality bij bedrijfspresentaties en rondleidingen door bedrijven.

Nodig: 360 graden camera&;s
Voordat virtual reality op grote schaal toegepast kan worden, moet er nog hard gewerkt worden aan 360 graden camera oplossingen. Bij One Shoe houden we o.a. de , de van Samsung, de  en de Giroptic nauwlettend in de gaten.

Jaunt en Project Beyond maken gebruik van twaalf of meer camera’s. Hierdoor geeft het beeld nauwelijks vervorming. De overige camera’s maken gebruik van één tot drie bolle lenzen die softwarematig aan elkaar worden ‘gelast’. Het is echter nog onduidelijk wanneer deze camera’s überhaupt verkrijgbaar zullen zijn.

De van GoPro is al wel op de markt. en daarmee worden reeds commercials en video’s geproduceerd. Een zelfbouwinstallatie biedt je de mogelijkheid om tot twaalf GoPro’s te bevestigen. Speciale software monteert ook deze beelden aan elkaar. Nabewerking is bewerkelijk.

Langdurig brand management
Wij verwachten dat de komst van virtual reality commercials het reclamelandschap ingrijpend veranderen. Het is een unieke manier om een langdurige brand engagement te realiseren. De boodschap is niet af te wachten: ga mooie dingen met virtual reality!

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in