Overslaan en naar de inhoud gaan

Met 7 nieuwe leden zijn de Effie-jury's compleet

Tom de Bruyne, Thomas Gribnau, Marc van Eck, Suzanne Ekel, Dorkas Koenen, Ben Imhoff en Jack de Graaff zijn nieuwe Effie-juryleden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mary Hoogerbrugge van De Positioneerders is benoemd in de Hoofdjury.

related partner content for mobile comes here

Ruim veertig sollicitaties heeft de EffieOrganisatie in één week tijd ontvangen op de vacatures binnen de vakjury&;s.

Bij de selectie door de Effiestuurgroep, de VEA en BVA, is gekeken naar ervaring, profiel en branche van de kandidaten en naar de samenstelling van de bestaande jurygroepen.

Het uitgangspunt was om zowel invulling te geven aan verdieping als verbreding van de EffieJury.

Met verdieping wordt bedoeld dat de kandidaat beschikt over ruime kennis en ervaring op een specifiek gebied van marketing en reclame, bijvoorbeeld op het gebied van digital/ e-commerce.
Wat betreft verbreding ging het hierom: de kandidaat is werkzaam in een branche, of heeft een specifiek profiel dat nog niet is vertegenwoordigd in de EffieJury.

De EffieJury wordt gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en twee hoofdvoorzitters. Deze vakjury’s beoordelen campagnes in de categorieën ‘bewustwordingscampagnes’,  ‘merkcampagnes’ en ‘gedragscampagnes’. 

De vakjury’s stellen de Effies voor de meest effectieve campagnes in de categorie vast. 

De hoofdjury, bestaande uit de drie juryvoorzitters van de vakjury, algemeen lid Mary Hoogerbrugge en hoofdjuryvoorzitter Ben Knapen, stelt de definitieve Effie&;s en kleuren vast: brons, zilver of goud.

Net als de afgelopen jaren zijn er geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking of ze een Effie gewonnen hebben of niet. Vanaf 22 april kan er weer ingezonden worden.

Leden vakjury Bewustwordingscampagnes:

Voorzitter Frits Spangenberg (Motivaction), Michael Amiabel (SE Consultancy), Lone Vaerndal (Unicef), Thomas Gribnau (Friesland Campina), Erik van Engelen (Eneco), Sylvia van Hooft (N=5), Tom de Bruyne (SUE Amsterdam), Greo Belgers (Dawn).

Leden vakjury Merkcampagnes:

Voorzitter Marc van Eck (Business Openers), Suzanne Ekel (Twitter), Dorkas Koenen (Essent), Heleen Crielaard (Rabobank), Aleks Fiege (Unilever), Ben Imhoff (Etcetera), Ruud van de Zee (ZenithOptimedia), Boris Nihom (Achtung!).

Leden vakjury Gedragscampagnes:

Voorzitter Jack de Graaff (voormalig ceo Publicis en ex-voorzitter SIRE), Peeter Verlegh (SWOCC), Willem Jan Lems (Bol.com), Peter Haug (BMW), Monique Opdam (Van Lanschot Bankiers), Antoinette Hoes (DDB & Tribal Worldwide), Yvonne Prins (UM), Frank Bitter (Mediacom).

De EffieOrganisatie bedankte René, Jaspers, Léonie Koning, Mylene Heystek, Daan Remarque, Henk Jan Smits, Madelon Schaap, Henriëtte van Swinderen en Dick van de Lecq voor hun belangeloze inzet in de Effie-jury van de afgelopen jaren.

24Festival

De Effies worden medio oktober voor de 31ste keer uitgereikt tijdens de zesde editie van het ‘24Festival’. De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend.

De is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt door de en de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in