Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer bestedingen aan online dan aan tv in VS

Voor het eerst zijn de online bestedingen in de Verenigde Staten hoger dan de tv-bestedingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens cijfers van Nielsen kwamen de reclamebestedingen aan online in 2013 uit op 42,8 miljard dollar, terwijl de tv-bestedingen 40,1 miljard dollar waren. Volgens IAB is het voor het eerst dat adverteerders in de VS het meeste aan online besteedden. 

related partner content for mobile comes here

De groei in vergelijking met 2012 was 17 procent.

Verder blijken de bestedingen aan mobiel voor het derde jaar op rij verdrievoudigd te zijn. In 2013 kwamen die bestedingen uit op 7,1 miljard, een groei van 110 procent. Daarmee heeft mobiel nu een aandeel van 17 procent in de totale bestedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in