Mediabestedingen in 2002 opnieuw gedaald


De daling van de totale bestedingen komt bijna geheel voor rekening van de dagbladen (-123 miljoen euro) en de tijdschriften (-26 miljoen euro). Dit blijkt uit cijfers in het Jaarboek Netto Mediabestedingen in Nederland 2002, een uitgave van BBC De Media en Reclame Bank en VEA (Vereniging van Communicatie-adviesbureaus).
Oorzaak van de daling van de mediabestedingen is de stroef draaiende economie. Bij de audiovisuele media (onder andere radio en televisie) stegen de advertentie-inkomsten tot 962 miljoen euro (4 procent). In 2001 daalden deze bestedingen nog met 6 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend goed ging het in 2002 met ongeadresseerde brievenbusreclame (folders). De algemene verwachting is dat in 2004 de economie de eerste tekenen van herstel gaat vertonen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid