Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabestedingen in 2002 opnieuw gedaald

Voor het tweede achtereenvolgende jaar zijn de (netto) mediabestedingen in Nederland gedaald. In 2002 werd voor 4.862 miljoen euro besteed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De daling van de totale bestedingen komt bijna geheel voor rekening van de dagbladen (-123 miljoen euro) en de tijdschriften (-26 miljoen euro). Dit blijkt uit cijfers in het Jaarboek Netto Mediabestedingen in Nederland 2002, een uitgave van BBC De Media en Reclame Bank en VEA (Vereniging van Communicatie-adviesbureaus).

related partner content for mobile comes here

Oorzaak van de daling van de mediabestedingen is de stroef draaiende economie. Bij de audiovisuele media (onder andere radio en televisie) stegen de advertentie-inkomsten tot 962 miljoen euro (4 procent). In 2001 daalden deze bestedingen nog met 6 procent.

Opvallend goed ging het in 2002 met ongeadresseerde brievenbusreclame (folders). De algemene verwachting is dat in 2004 de economie de eerste tekenen van herstel gaat vertonen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in