Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Google stagneert

In het tweede kwartaal van 2002 is de indrukwekkende groei van zoekmachine Google tot stand gekomen. Het marktaandeel blijft steken op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook het marktaandeel van Ilse staat stil op 28 procent, maar dat is goed nieuws. Ilse zag in voorgaande kwartalen het marktaandeel steeds verder slinken ten opzichte van Google. Op ruime afstand van deze twee zoekmachines volgen AltaVista.nl (4 procent), IxQuick.com (4 procent) en Vinden.nl (3 procent).

related partner content for mobile comes here

Checkit verwacht dat er in de toekomst slechts twee grote zoekmachines overblijven. Google en Ilse maken de meeste kans. Anderen gaan het moeilijk krijgen gezien de krapte op de advertentiemarkt. Zij zouden hun diensten op een andere manier kunnen gaan verkopen, zoals IxQuick dat zijn zoekfunctie aanbiedt via een licence fee op de portals van Zonnet en Wanadoo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in