Luc van Beers, Frans van der Avert en Jan Driessen Communicatiemannen 2009


Luc van Beers, Frans van der Avert en Jan Driessen zijn de winnaars van de verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het jaar 2009. Tijdens een feestelijke en drukbezochte avond in het Amsterdamse Krasnapolsky hotel werd ook een publiekslieveling gekozen. Deze eretitel ging naar Baukje ter Huurne, manager interne communicatie van Essent. (zie ook opinie)
Luc van Beers, oprichter en managing partner van Proof Reputation consultancy, concept & creation, won in de categorie Bureaus. De jury was onder de indruk van het persoonlijke verhaal van Van Beers en zijn betrokkenheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de categorie Non Profit ging de prijs naar Frans van der Avert, hoofd communicatie, educatie en marketing Hermitage Amsterdam. De jury prees met name de uitgewerkte doelgroepbenadering rondom de opening van het museum.
De jury kende in de categorie Profit de prijs toe aan Jan Driessen, directeur communicatie Nederland Aegon vanwege de onder zijn leiding ontwikkelde campagne 'Eerlijk over...' De jury oordeelde dat het uitgangspunt eerlijkheid in deze tijd bijzonder en tegelijkertijd gewaagd is.
De prijs voor de publiekslieveling ging naar Baukje ter Huurne van Essent. De meerderheid van de aanwezigen in het Krasnapolsky hotel in Amsterdam oordeelde dat haar prestatie én presentatie de titel Communicatievrouw van het jaar 2009 verdiende.
Molly Melching, executive director Tostan, ontving een eervolle vermelding voor het onder haar leiding geboekte succes in Senegal om vrouwenbesnijdenis te voorkomen.
De winnaars op een rij Luc van Beers, Frans van der Avert, Baukje ter Huurne en Jan Driessen
Over het algemeen was de jury te spreken over het niveau van de kandidaten. De jury vond het jammer dat de genomineerden niet altijd concrete wapenfeiten van 2009 centraal stelden. Daarnaast viel de jury, onder waarnemend voorzitterschap van Richard van der Eijck, over het feit dat er maar matig gebruik werd gemaakt van audiovisuele middelen.
In de historische wintertuin van Krasnapolsky op de Dam in Amsterdam werd de avond vakkundig aan elkaar gepraat door NOS-presentatrice Eva Jinek.(zie voor verslag van de avond opinie)
De verkiezing Communicatieman/vrouw van het jaar is een initiatief van Logeion, vereniging voor communicatie en werd mede mogelijk gemaakt door de Stichting Auspiciën die de Van Speijk Innovatie Prijs uitreikt, hoofdsponsor OnlyHuman -adviesbureau voor recruiting en consulting, gespecialiseerd in werving & selectie, detachering op projectbasis en interim management-, vakblad Communicatie, het grafimediabedrijf Hollandridderkerk, Networks, United Broadcast Facilities en Sendsteps. (Logeion)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid