Landelijke campagne tegen hoesten in muziekzalen
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/31eb26a1-2509-5bbf-92d6-a38e06add5b0/article/be/a6/bea6497c-0768-4b2e-bd5c-fd40ec55fcf9/opening_image/opening_image_hero/placeholder.jpg)
Initiatiefnemer is C. Wilson, artistiek manager van het EindhovenseMuziekcentrum Frits Philips. Samen met M. Sanders van het Amsterdamseconcertgebouw vroegen ze muziekcentra in Nederland of ze belangstellinghadden voor een campagne tegen hoesten. Zeven grote centra, waaronder deOosterpoort in Groningen, Vredenburg in Utrecht en het Concertgebouw inAmsterdam, zeiden toe aan de campagne deel te nemen.
Volgens Wilson is de behoefte aan een dergelijke campagne groot. ‘Hoestenwordt door veel bezoekers van een concert als enorm storend ervaren. Het isheel irritant als je geconcentreerd naar een concert aan het luisteren bent,terwijl iemand naast je continu zit te blaffen. Mensen moeten zichrealiseren dat ze beter thuis kunnen blijven als ze verkouden zijn. Enanders moeten ze bij een kriebel in hun keel maar slikken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijCommunications Director
World Press PhotoDigital Advertising Specialist
De HorecabondVia ludieke posters worden mensen op de campagne gewezen. Ontwerpers van deposters zijn de cartoonisten Theo van den Boogaard, Stefan Verwey, Peter vanStraaten en Jaap Vegter. Van den Boogaard beeldt de bezoeker op zijn posteraf als een blaffende pitbull. Vegter koos ervoor op zijn cartoon eenmuziekstuk aan flarden te laten hoesten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid