Overslaan en naar de inhoud gaan

Landelijke campagne tegen hoesten in muziekzalen

Hoesten en kuchen tijdens een concert is irritant. Daarom is deze week een landelijke campagne begonnen die het storende effect van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Initiatiefnemer is C. Wilson, artistiek manager van het EindhovenseMuziekcentrum Frits Philips. Samen met M. Sanders van het Amsterdamseconcertgebouw vroegen ze muziekcentra in Nederland of ze belangstellinghadden voor een campagne tegen hoesten. Zeven grote centra, waaronder deOosterpoort in Groningen, Vredenburg in Utrecht en het Concertgebouw inAmsterdam, zeiden toe aan de campagne deel te nemen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Wilson is de behoefte aan een dergelijke campagne groot. ‘Hoestenwordt door veel bezoekers van een concert als enorm storend ervaren. Het isheel irritant als je geconcentreerd naar een concert aan het luisteren bent,terwijl iemand naast je continu zit te blaffen. Mensen moeten zichrealiseren dat ze beter thuis kunnen blijven als ze verkouden zijn. Enanders moeten ze bij een kriebel in hun keel maar slikken.’

Via ludieke posters worden mensen op de campagne gewezen. Ontwerpers van deposters zijn de cartoonisten Theo van den Boogaard, Stefan Verwey, Peter vanStraaten en Jaap Vegter. Van den Boogaard beeldt de bezoeker op zijn posteraf als een blaffende pitbull. Vegter koos ervoor op zijn cartoon eenmuziekstuk aan flarden te laten hoesten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in