Klanten geven de dienstverlening van verzekeraars een dikke voldoende


De stoffige, onbegrijpelijke en met juridische termen schermende verzekeraar lijkt tot het verleden te behoren. Een derde van de klanten waarderen het feit dat verzekeraars in geval van schade vaak ‘zonder gezeur’ snel uitkeren. Prijs is voor een kwart van de verzekerden het meest van belang. Een vijfde van de klanten geeft aan de deskundigheid en vriendelijkheid van de medewerkers zeer belangrijk te vinden.
Ingewikkeld
Verzekeringen blijven voor veel mensen ingewikkeld. Des te belangrijker is dan ook de service van verzekeraars. Klanten waarderen vooral het feit dat hen alles uit handen genomen wordt en dat de schade snel uitgekeerd wordt (30 procent). Daarnaast is een vriendelijke en deskundige benadering een belangrijke factor (19 procent).
Opvallend in de klantreviews over verzekeraars is dat snelheid in alle opzichten een belangrijk aspect is. De snelle afhandeling bij schade is het belangrijkste thema voor klanten bij de beoordeling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Zekerheidszoekers
Uit de continue monitor van Trendbox, Life & Living, waarbij sinds 1990 ontwikkelingen binnen de maatschappij worden gesignaleerd en gevolgd, komt naar voren dat Nederlanders echte zekerheidszoekers zijn. ‘Zeker in deze tijden van crisis probeert men verrassingen in het leven te vermijden, is men op zoek naar de beste deal via vergelijkingssites en ontzegt men zich dingen teneinde de financiële toekomst meer zeker te stellen’, Aldus Lex de Witt, onderzoeksdirecteur van Trendbox.
Het lijkt de verzekeringsbranche redelijk goed te lukken haar klanten tevreden te stellen, zij krijgen gemiddeld een 7,4. Dat is echter wel 0,4 lager dan in de Preferenso service scan van 2012.
De top-5 lijst van beste verzekeraars volgens klanten op Preferenso.nl ziet er als volgt uit: ZLM (8,3), AllSecur (8,2), Ditzo (7,9), Centraal Beheer (7,9) en Ohra (7,7).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid