Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten geven de dienstverlening van verzekeraars een dikke voldoende

De dienstverlening van verzekeraars is goed, vinden klanten. Dit blijkt uit de meest recente onafhankelijke service scan van Preferenso.nl…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stoffige, onbegrijpelijke en met juridische termen schermende verzekeraar lijkt tot het verleden te behoren. Een derde van de klanten waarderen het feit dat verzekeraars in geval van schade vaak ‘zonder gezeur’ snel uitkeren. Prijs is voor een kwart van de verzekerden het meest van belang. Een vijfde van de klanten geeft aan de deskundigheid en vriendelijkheid van de medewerkers zeer belangrijk te vinden.

related partner content for mobile comes here

Ingewikkeld
Verzekeringen blijven voor veel mensen ingewikkeld. Des te belangrijker is dan ook de service van verzekeraars. Klanten waarderen vooral het feit dat hen alles uit handen genomen wordt en dat de schade snel uitgekeerd wordt (30 procent). Daarnaast is een vriendelijke en deskundige benadering een belangrijke factor (19 procent).
Opvallend in de klantreviews over verzekeraars is dat snelheid in alle opzichten een belangrijk aspect is. De snelle afhandeling bij schade is het belangrijkste thema voor klanten bij de beoordeling.

Zekerheidszoekers
Uit de continue monitor van Trendbox, Life & Living, waarbij sinds 1990 ontwikkelingen binnen de maatschappij worden gesignaleerd en gevolgd, komt naar voren dat Nederlanders echte zekerheidszoekers zijn. ‘Zeker in deze tijden van crisis probeert men verrassingen in het leven te vermijden, is men op zoek naar de beste deal via vergelijkingssites en ontzegt men zich dingen teneinde de financiële toekomst meer zeker te stellen’, Aldus Lex de Witt, onderzoeksdirecteur van Trendbox.
Het lijkt de verzekeringsbranche redelijk goed te lukken haar klanten tevreden te stellen, zij krijgen gemiddeld een 7,4. Dat is echter wel 0,4 lager dan in de Preferenso service scan van 2012.
De top-5 lijst van beste verzekeraars volgens klanten op ziet er als volgt uit: ZLM (8,3), AllSecur (8,2), Ditzo (7,9), Centraal Beheer (7,9) en Ohra (7,7).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in