Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht over campagne kankervaccin

De vereniging Kritisch Prikken klaagt de fabrikant van een vaccin tegen baarmoederhalskanker aan, omdat zij vindt dat met de campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Trouw. De Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) wil dat Sanofi Pasteur MSD, fabrikant van een vaccin tegen baarmoederhalskanker, direct stopt met een grote mediacampagne voor het middel. Het bedrijf heeft tv-persoonlijkheid Angela Groothuizen ingehuurd voor een reeks radiospotjes, waarin moeders worden opgeroepen hun dochter te beschermen tegen baarmoederhalskanker.

related partner content for mobile comes here

In de commercials worden luisteraars verwezen naar de website , waarop bezoekers wordt geadviseerd zich te beschermen tegen het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. De website is opgezet door de fabrikant, die onlangs het vaccin op de Nederlandse markt introduceerde.

Volgens de NVKP heeft Sanofi Pasteur MSD de campagne opgezet om de Gezondheidsraad onder druk te zetten. De raad zal over enige tijd adviseren over het al dan niet opnemen van het vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma. Afgelopen maandag zijn klachten ingediend bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en bij het zelfreguleringsorgaan van de farmaceutische branche, de Codecommissie geneesmiddelenreclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in