Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabinet is voorstander reclame per e-mail

Het kabinet juicht het verspreiden van reclame via e-mail toe. Wel zijn enkele regels noodzakelijk, maar de mogelijkheden moeten niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft minister Jorritsma van Economische Zaken in antwoord op vragen van Tweede-Kamerlid Bakker (D66). “In het algemeen kan gesteld worden dat commerciële reclame een stuwende rol speelt bij de ontwikkeling van het internet", aldus Jorritsma. Bakker stelde zijn vragen naar aanleiding van een door de marketingbranche in het leven geroepen code. Deze houdt in dat het ongevraagd versturen van reclame naar e-mailadressen binnen bepaalde regels is toegestaan. Volgens Jorritsma bieden de Europese en Nederlandse wetten ruimte voor de branche om zelf regels te maken. Ze is voorstander van ‘zelfregulering’. Dat wil niet zeggen dat lukraak e-mailadressen mogen worden overspoeld met reclame.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in