Overslaan en naar de inhoud gaan

Interview met Lisa Arthur (deel 2): over customer experience en datahairballs

Lisa Arthur (cmo Teradata) is 7 november key note spreker op het DDMA congres Data & Dialoog in de Praktijk. Op Molblog een gesprek met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In vertelde Lisa Arthur over de vijf concrete stappen die een marketeer kan nemen richting een betere data-driven marketingstrategie. Bekijk de waarin ze tijdens het Amerikaanse DMA13 congres de stappen noemt. Bij stap drie spreekt ze van over het ontwarren van de ‘data hairball’...

related partner content for mobile comes here

Kun je uitleggen wat je bedoelt met de ‘data hairball’ die je noemt in de vijf stappen?
Lisa Arthur: “Dit woord is in feite een metafoor voor de groeiende warboel van data die de meeste organisaties hebben. Data gaat het hele jaar, 24 uur per dag, zeven dagen per week door. Maar weinig ondernemingen hebben een strategie om die data te managen, er patronen in te vinden en er optimaal gebruik van te maken. Uit een onderzoek van Teradata blijkt dat slechts 18 procent van de organisaties vindt dat ze hun data zo hebben georganiseerd dat ze een ‘single view of the customer’ hebben. Wel geeft 71 procent van de organisaties aan dat ze hoge prioriteit stellen aan het opzetten van een data-driven marketingstrategie in de komende twee jaar.”

En wat is jouw visie hierop?
“Ik help organisaties om te begrijpen dat er veel waardevolle informatie in hun data schuilt. Ze moeten deze alleen wel vinden en goed gebruiken. De beste plek om data te verzamelen –en te verbinden met klanten- is in marketing. De marketingafdeling maakt het meest gebruik van customer data, en in deze tak wordt door organisaties vaak veel geïnvesteerd.”

Wat wil je het publiek tijdens Data & Dialoog in de praktijk meegeven?
“Ik wil het publiek vragen om te bedenken hoeveel er in slechts een paar jaar tijd is veranderd in de marketingsector. Merken worden nu beheerst door klanten, niet door marketingafdelingen. De uitwisseling van data gebeurt constant en blijft zich uitbreiden. Customer experience en de klantrelatie zijn de sleutel tot succes. Marketeers moeten nadenken over hoe ze data kunnen inzetten om de informatie die nodig is boven tafel te krijgen. En of zij de vijf belangrijke componenten van een succesvolle data-driven marketingstrategie kennen. Ik ben ervan overtuigd dat als marketeers op deze manier denken, ze het onderwerp binnen hun organisatie hoog op de agenda krijgen, om zo een stap te zetten richting een grotere winstgevende groei.”

Lisa is als CMO bij Teradata Applications verantwoordelijk voor alle marketing applications. Ze is een industry thought leader op haar vakgebied en blogt wekelijks op over data en data-driven marketing.

Data & Dialoog in de praktijk wordt gehouden op 7 november en heeft als thema het raakvlak tussen omnichannel en datamanagement. Behalve Lisa Arthur, spreekt ook Reineke Reitsma (Forrester). Ook vindt de uitreiking plaats van de Customer Data Award. De genomineerden voor deze award (o.a. Bol.com, Landal GreenParks en ING) presenteren deze dag de genomineerde cases. Kijk voor meer informatie op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in