Interactief Talent 2009 komt uit Leeuwarden
Ismahen Farah, Linda Hannink en Sarah Oosterveld Noordelijke Hogeschool Leeuwarden zijn uitgeroepen tot Interactief Talent 2009.
Dit gebeurde vorige week in Hilversum tijdens de Dag van het Interactief Talent, een initiatief van de VEA commissie Evolve 2.0. De deelnemers aan de dag werkten aan een briefing van BNN. De opdracht was een concept te bedenken om het populaire radioprogramma ‘De Coen & Sander Show’ duidelijker te koppelen aan het merk BNN en tegelijk de inactieve kanalen te activeren zodat er meer interactie met luisteraars ontstaat. Zes teams waren met hun idee door de eerste ronde gekomen en werkten tijdens DIT 2009 onder begeleiding hun concept uit. Aan het einde van de dag werd na de presentaties een winnaar gekozen. Farah, Hannink en Oosterveld presenteerden het concept ‘Steel de show’, waarin luisteraars letterlijk de show konden stelen door via
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe deelnemende teams werden begeleid door professionals van communicatieadviesbureaus. Bram Tervoort, creative director bij Lemz was de begeleider van het winnende team. De begeleiders van de overige teams waren dit jaar: Marnix Tellings (LBi OER), Koen Verhagen (.bone), Jelle Kolleman (Red Urban), Dick Buschman (Achtung!) en Robrecht Stoekenbroek (Qi-Ideas).
De jury bestond dit jaar uit Floris Hulsmann, Neboko\Flow, Dave Kentie, radio directeur BNN, Chiel de Leeuw, marketing directeur BNN. Sebastiaan van Rijnsoever, directeur Qi-Ideas is de Juryvoorzitter van de Dag van het Interactief Talent. De jury koos unaniem voor het concept van de Friese studenten. De Leeuw verwoordt de keuze van de jury en legt uit waarom BNN de mogelijkheid onderzoekt om het concept uit te voeren: ‘Het is heel origineel en toegankelijk. Je kunt als het ware zelf voor radio-dj spelen. Het viral aspect kan er voor zorgen dat de show uiteindelijk ook meer luisteraars krijgt. Het concept past helemaal bij het brutale van BNN en biedt voor interactieve maar ook voor passieve luisteraars mogelijkheden. Die toegankelijkheid is erg belangrijk voor ons als publieke omroep.’
Farah, Hannink en Oosterveld krijgen met het behalen van de 1e plaats de kans om hun concept uit te leggen aan Coen & Sander tijdens een Meet & Greet. ‘Wanneer de presentatoren en de redactie het concept ook zien zitten, gaan we de praktische en financiële haalbaarheid toetsen’, aldus BNN. De Dag van het Interactief Talent is een initiatief van de VEA commissie Evolve 2.0 en heeft als doel om talent te werven en te enthousiasmeren voor het communicatievak.
De winnaars samen met docent Klaas Jan Huizing (links) en begeleider Bram Tervoort:
Een schets van het winnend concept:
De juryleden luisteren aandachtig naar de presentaties:
Alle deelnemers van DIT 2009:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid