Overslaan en naar de inhoud gaan

Intelligent KLM-bagagelabel geeft toeristen tips over Amsterdam

De 'Care Tag' maakt onderdeel uit van strategie om meest klantgerichte vliegmaatschappij van Europa te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een gadget: de KLM Care Tag. Dit ‘intelligente bagagelabel’ geeft reizigers gesproken tips over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich op dat moment bevinden. 

related partner content for mobile comes here

 Meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij 

De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, is een voorbeeld van het streven van KLM om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn.

(Lees hierover ook het interview dat Tijdschrift voor Marketing [nummer 7/8, dat 11 juli verschijnt] had met Mijke van Ballegooijen, directeur customer experience KLM.) 

De tag maakt gebruik van een offline GPS-systeem en werkt automatisch en is te bevestigen aan tas of jas. Hij kan worden opgeladen worden met een meegeleverde USB-kabel. 

Het bagagelabel is ontwikkeld door DDB & Tribal Worldwide Amsterdam, de tips zijn ingesproken door KLM-medewerkers 

Voorlopig alleen in het Engels



De KLM Care Tag kan alleen in september online gratis besteld worden door passagiers die naar Amsterdam reizen. De eerste tags zijn alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar het is de bedoeling dat ze ook in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch komen. 

De KLM Care Tag kan alleen in september online gratis besteld worden door passagiers die naar Amsterdam reizen. De eerste tags zijn alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar het is de bedoeling dat ze ook in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch komen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in