Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Homo zappiens’ heeft de toekomst

De ‘homo zappiens’ is klaar voor de toekomst. Hij beheerst nieuwe vormen van leren, organiseren en werken en gaat uit van een andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wim Veen introduceert de ‘homo zappiens’ als verzamelnaam voor de generatie jongeren die is opgegroeid met computers en internet. Jongeren die tegelijk kunnen tv-kijken, bellen, gamen, sms’en en msn’en. Ze zappen net zo makkelijk heen en weer als hun ouders de televisie aanzetten.

related partner content for mobile comes here

Jongeren zijn uitstekend in staat de grote hoeveelheid informatie die zij tegenkomen, snel te schiften en te beoordelen. Zij functioneren in verschillende virtuele gemeenschappen, waar zij in- en uitstappen. Zo ontstaat een nieuwe kijk op hiërarchie, gecombineerd met technologie, aldus de hoogleraar aan de Technische Universiteit Delft. Veen noemt de homo zappiens de inspiratiebron voor generaties boven hen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in