Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoge verkoopcijfers door reclamefolders

Uit een presentatie op de Nationale Dag van de Brievenbusreclame blijkt dat Trekpleister (66% van de ontvangers kijkt de folder door), Dirk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een presentatie op de Nationale Dag van de Brievenbusreclame blijkt dat Trekpleister (66% van de ontvangers kijkt de folder door), Dirk van den Broek (64%), Gamma (63%), Blokker (61%) en Hema (61%) goede cijfers scoren.
Dit zijn natuurlijk mooie , maar wat betekent dit in voor de kleine bedrijven?

related partner content for mobile comes here

Want een ander cijfer geeft aan dat 95% gewoon meteen in de afvalbak wordt gedeponeerd.

Ten eerste gaat het hier toch weer om de gerenommeerde bedrijven met een grote en brede klantengroep. Dus de naamsbekendheid hebben zij al en dan wordt de folder kennelijk wel gelezen. Voor de kleinere bedrijven ligt dit anders. Bovdendien betekent de verspreiding van reclamefolders eigenlijk "met hagel schieten". Veel verspreiden en hopen dat het bij de juiste klanten terechtkomt.

Ten tweede: hoe meer folders je afneemt hoe goedkoper de prijs van de folder wordt. En aangezien in Tsjechië en Polen de prijs bijna 5 eurocent per folder is voor grote afnames, is het alleen te doen voor de grotere bedrijven.

Wil je als bedrijf efficiënter en vernuftiger te werk gaan met de verspreiding van de folders, dan kosten kwalitatieve adressen ook een paar knaken. We hebben het over enkele duizenden euro's. En dat twee keer in de maand. Al met al blijft het dus Goliath tegen David.

,,De mooiste folder is de Hema-folder," zegt Van Rooy, mede-organisator van het foldercongres. En hier ligt dus het essentiële aspect.
Wat ik allang predik: "wees creatief en wees innovatief". Alleen zo kan jouw folder een eye-catcher zijn voor de (onbekende) klant. Voor diegene die wat creativiteit ontberen, heb ik na lang zoeken een inspirerende gevonden.

Creativiteit kost haast niets, alleen hooguit een beetje inspanning.

Want gezapige en saai vormgegeven folders gaan zo de prullenbak in. En daar is de samenleving ook weer niet blij mee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in