Hoge sponsorherkenning bij popconcert


Ligt het gemiddelde van spontane herkenning na afloop van een evenement op achttien procent, bij bier- en tabaksmerken liggen deze percentages veel hoger, op respectievelijk eenendertig en negenendertig procent. Opmerkelijk is dat events in de `low culture` (blues, jazz, pop, dance) twee keer zo hoog scoren als zogenaamde ‘high culture events’, zoals klassieke muziek en beeldende kunst. Uit een inventarisatie blijkt dat juist deze relatief vaak ge(co)sponsord worden door bier- en tabaksfabrikanten. Dit roept de vraag op of de populariteit van dergelijke evenementen voor fabrikanten van doorslaggevend belang is bij hun sponsorkeuze. Jan Laurijssen, woordvoerder van Interbrew Nederland, laat in Nieuws Tribune weten dat muziek de grootste kans op herkenning geeft. Heineken Nederland en Philip Morris Holland laten zich niet uit over een eventuele samenhang en houden het erop dat de evenementen moeten passen bij de beleving van hun merk.
(Bron: Profnews/Communicatiecoach)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid