Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoge sponsorherkenning bij popconcert

Tijdens evenementen zorgen bier- en tabaksmerken voor een hoge spontane sponsorherkenning. Dit komt naar voren uit de Evenementen Monitor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ligt het gemiddelde van spontane herkenning na afloop van een evenement op achttien procent, bij bier- en tabaksmerken liggen deze percentages veel hoger, op respectievelijk eenendertig en negenendertig procent. Opmerkelijk is dat events in de `low culture` (blues, jazz, pop, dance) twee keer zo hoog scoren als zogenaamde ‘high culture events’, zoals klassieke muziek en beeldende kunst. Uit een inventarisatie blijkt dat juist deze relatief vaak ge(co)sponsord worden door bier- en tabaksfabrikanten. Dit roept de vraag op of de populariteit van dergelijke evenementen voor fabrikanten van doorslaggevend belang is bij hun sponsorkeuze. Jan Laurijssen, woordvoerder van Interbrew Nederland, laat in Nieuws Tribune weten dat muziek de grootste kans op herkenning geeft. Heineken Nederland en Philip Morris Holland laten zich niet uit over een eventuele samenhang en houden het erop dat de evenementen moeten passen bij de beleving van hun merk.

related partner content for mobile comes here

(Bron: Profnews/Communicatiecoach)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in